بیمارستان ها و مراکز معتادان,تجلی معتادان گمنام,راه بهبودی یک معتاد,آزادی در پی بهبودی

بیمارستان ها و مراکز معتادان,تجلی معتادان گمنام,راه بهبودی یک معتاد,آزادی در پی بهبودی


بیمارستان ها و مراکز معتادان

بیمارستان ها و مراکز معتادان,تجلی معتادان گمنام,راه بهبودی یک معتاد,آزادی در پی بهبودی

مناسب ترین فرد برای پیام رسانی در یک مجموعه ی بیمارستان ها و مراکز معتادان کدام است؟

هر کسی با پیام سازگار و شفاف انجمن معتادان گمنام که مایل به ارائه ی تجربه ی خود می باشد ، کاملا برای خدمت بیمارستان و مراکز معتادان مناسب است.

یک جلسه ی ا&H نخستین تجلی معتادان گمنام را برای بسیاری از معتادان فراهم می نمایند ، بنابراین وظیفه داریم که وجهه ای سازنده از خود نمایان سازیم چون تمامیت انجمن ما می تواند در چگونگی رفتار ما مورد قضاوت قرار گیرد .

تجربه ما اینطور است که ، داشتن سه ماه پاکی قبل از حضور در یک جلسه ي H&I و شش ماه پاکی قبل از صحبت در جلسه بهترین شرایط برای اعضای ما می باشد.

برخی مراکز فقط مردان و یا فقط زنان را مورد مراقبت قرار می دهند ، در مراکز دیگر هم زنان و هم مردان اقامت دارند ، اما از هم جدا نگه داشته می شوند. در چنین مراکزی که جلسات شما فقط شامل مردان و یا فقط زنان خواهد بود ، احساس عميق ما اینطور است ، فقط همان جنس اعضای معتادان گمنام لازم است حضور داشته باشند، مشکلاتی که در این زمینه بروز می کنند ، قابلیت ایجاد صدمات جدی به اعتبار انجمن معتادان گمنام را دارا می باشد .

تجربه به ما آموخته است که با پیروی از این رهنمود ساده می توانیم از چنین مشکلاتی احتراز نماییم. در اکثریت وسیعی از مراکزی که کمیته هایی فرعی ما به پیام رسانی ا&H می پردازند انجمن های دوازده قدمی دیگری نیز هستند که به همین روال جلساتی را برگزار می نمایند.

مراجعه کنندگان یا کسانی هستند که تحت مراقبت قرار دارند ، انواعی از پیام های بهبودی را خواهند شنید. سایر انجمن های دوازده مرحله ای در پیام رسانی خود نیازی به همکاری ما ندارند .

هر نوع اشاره به انجمن های دیگر و مطالب نشریات آنها ممکن است این باور را برای هر کسی به وجود آورد که تنها راه بهبودی یک معتاد حضور در همه ی انجمن های دوازده قدمی است .

به عنوان یک انجمن نیاز داریم تا اجازه دهیم معتاداتی که ممکن است با آنها رابطه برقرار نماییم ، موقعیت انتخاب اینکه کدام انجمن برای آنها بیشتر مناسب تر است را در اختیار داشته باشند.

هر انجمنی که از برنامه ی بهبودی دوازده قدمی استفاده می کند ، مجموعه ی از سنت ها را دارا می باشد ، انجمن معتادان گمنام بنابه رهنمود های سنت پنجم ما فقط یک هدف اصلی دارد.

هدف اصلی ما رساندن پیام به معتادی است که هنوز در عذاب است . وحدت یکی از بزرگترین توانایی های ما در انتقال پیام می باشد. وحدت در هدف تمرکز ما را در رساندن پیام حفظ می نماید.

بیمارستان ها و مراکز معتادان,تجلی معتادان گمنام,راه بهبودی یک معتاد,آزادی در پی بهبودی

این کدوم پیام است که از ما خواسته شده تا آنرا برسانیم؟

یک معتاد ، هر معتادی ، می تواند قطع مصرف کند ، اشتیاق به مصرف را از دست بدهد، و راهی تازه برای زندگی پیدا کند، و اینکه آزادی در پی بهبودی ( همین امروز می تواند به آنها نیز تعلق داشته باشد.

بیمارستان ها و مراکز معتادان,تجلی معتادان گمنام,راه بهبودی یک معتاد,آزادی در پی بهبودی

هر ساله بسیار اتفاق خواهد افتاد که عضو یا اعضایی از انجمن در خصوص اطلاع رسانی با برگزاری جلسه ای در یک درمانگاه متادون با کمیته ی بیمارستان ها و زندان های مجمع خدمات
جهانی معتادان گمنام تماس برقرار نمایند. مقصود یک هیئت ا&H رساندن پیام بهبودی انجمن معتادانی است که ، قادر به حضور در جلسات دائمی برنامه ریزی شده ی NA نمی باشند.

معتادانی که به جلسات برنامه ریزی شده ی منظم معتادان گمنام دسترسی دارند نیازی به خدمات ا&H ندارند. چنانچه نیازهای یک مرکز خدماتی معتادان محدوده ی خدمات ا&H را مخدوش
نگرداند.

بخشی از خدماتی که می توان ارائه نمود ، اطلاعات خطوط تلفني NA ، آدرس جلسات و رهنمودهای انتشارانی دفتر خدمات جهانی می باشند. اگر لزوم برگزاری جلسه با اطلاع رسانی ا&H مورد مطالعه قرار گرفته ، ملاقات های اولیه با مرکز معتادان درباره ی اینکه پیام ما چیست ، باید با صراحت کامل صورت پذیرد. NA یک برنامه ی پرهیز کامل از هر نوع مواد مخدر است.

ما هیچ عقیده ای درباره ی روش های معمول در یک مرکز درمانی نداریم و استفاده از هر نوع موادی را که منجر به تغییر حال و افکار می گردد را تائید نمی کنیم. هر گاه موضوع متادون مطرح می گردد عدم قضاوت ما اهمیت دارد. بر اساس سنت های هشتم و دهم خودمان ما در موقعیتی قرار نداریم که به آن کار مبادرت ورزیم ما فقط می توانیم به آنها بگوئیم که نشریات NA را بخوانند و مرتب به جلساتی که همیشه در آنها مورد استقبال واقع خواهند شد باز گردند.

سنت هشتم به ما یاد آور می گردد که ما پزشک، روان پزشک یا روان کاو نیستیم ما معتادان در حال بهبودی هستیم . اصول برجسته و عملی احتباط ، گمنامی و همبستگی بنیادهای سنت هشتم را بر پا داشته اند ، سنت دهم تاکید می ورزد که ما هیچ عقیده ای درباره ی مسائل خارجی نداریم .

هدف اصلی ما به عنوان یک عضو ا&H مشارکت درباره ی تجربه ، توانایی و امید با معتادانی است که در یک جلسه ی اطلاع رسانی ا&H حضور دارند به جز آن ما درباره ی هیچ چیز دیگری هیچ عقیده ای نداریم.

با امتناع از جانب داری در مسائل دیگر خودمان را از گرفتار شدن در مجادلاتی که می تواند هدف اصلی ما را مخدوش گرداند دور نگه می داریم. برنامه ی ما از اعتیاد به بهبودی با هوشیاری علیه جایگزینی یک ماده ی مخدر به جای دیگری ضمن پرهیز کامل تحقق می یابد.

برنامه ی ما این است. و این همان چیزی است که وظیفه داریم به معتادی که هنوز در عذاب است تقدیم نمائیم. در هر حال ما مطلقا هیچ عقیده ای درباره ی استفاده از متادون با هر برنامه ی دیگری که موضوع آن مواجهه با اعتیاد است نداریم . تنها هدف ما در توجه به جایگزینی دارو و استفاده ی اعضای ما از آن، تعریف پرهیز کامل برای اعضای خودمان است.

بیمارستان ها و مراکز معتادان,تجلی معتادان گمنام,راه بهبودی یک معتاد,آزادی در پی بهبودی
مردان به آقایان و زنان به بانوان پیام رسانی می کنند:

معتادان گمنام برنامه ای دوازده قدمی بر اساس پیشنهاداتی است که یکی از آنها پیام رسانی مردان به آقایان و زنان به بانوان می باشد . این پیشنهاد نتیجه تجربه ی اعضای بی شمار انجمن هم در بهبودی شخصی و هم تجربه خدماتی است  . در خدمت پیام رسانی ا&H که آنجا شیوه ی مواجه ی ما با اعضای آینده ی انجمن خودمان شکل می گیرد ، این پیشنهاد مؤكدا توصیه می گردد . برخی مراکز ففط مردان یا فقط زنان را مورد مراقبت قرار می دهند.

سایر مراکز هم از زنان و هم از مردان نگه داری می کنند ،  اما آنها را از هم جدا نگه می دارند . در چنین مراکزی که جلسات شما فقط شامل مردان و یا فقط زنان خواهد بود ،  احساس عميق ما اینطور است که فقط همان جنس اعضای معتادان گمنام لازم است حضور داشته باشند.

به خاطر داشته باشید که هدف اصلی ما رساندن پیام شفاف و سازگار بهبودی به معتادی است که هنوز در عذاب می باشد . هدف ما این نیست که جلسات خود را با معتادانی که تلاش داریم به آنها کمک کنیم عمومی تر سازیم مشکلاتی که در این زمینه بروز می کنند .

قابلیت ایجاد صدمات جدی به اعتبار انجمن معتادان گمنام را دارا می باشند تجربه به ما آموخته است که با پیروی از این رهنمود ساده می توانیم از چنین مشکلاتی احتراز نمائیم .پیام رسانی ا&H ما را به روبه رو شدن با اعضای آینده در مرحله ی آغازین بهبودی آنها هدایت می کند . در مواقعی اعضای یک کمیته H & I ممکن است به روش های عمل نمایند که هدف اصلی ما را مخدوش نشان دهند.

به عمد یا غیر عمد ما به طور کلی فقط در حال به خطر انداختن شهرت معتادان گمنام نیستیم . معتادانی که نیاز به دریافت پیام نجات بخش ما دارند ممکن است قادر به اینکار نگردیده و در نتیجه با مرگ مواجه شوند.

این ممکن است یک داستان هیجان انگیز به نظر بیاید اما تجربه ی قبلی ما حقیقت آن را اثبات کرده است .  فقدان معتادان هم جنس برای پیام رسانی به داخل مراكز مشکلی متعارف است، هر چند این امر می تواند به عنوان یک توجیح برای رعایت نکردن دستور العمل فوق مورد استفاده قرار گیرد .

برخی اعضای این امور آنطور که خودشان صلاح دانسته اند انجام داده و در گزارش های خود از پیام رسانی به هیچ نوع پیامدی اشاره نکرده اما عواقب به وجود آمده برای دیگران دلخراش بوده است اگر یک معتاد با یک مرکز معتادان را با این کار از دست بدهیم ، همان یکی به معنای بسیار است . اعتبار و شهرت انجمن معتادان گمنام ،اعضای ما و افرادی که به آنها خدمت می کنیم وابسته به حرمت این اصل می باشد .

بیمارستان ها و مراکز معتادان,تجلی معتادان گمنام,راه بهبودی یک معتاد,آزادی در پی بهبودی
درست همان طور که ما در جلسات عادی بهبودی خودمان میخواهیم که مردان با آقایان و زنان با خانم ها کار کنند ، ما این امر را در خدمت بیمارستان ها و مراکز معتادان به خاطر دلایل مشابه ی بسیاری مورد تاکید قرار میدهیم که از رفتار های آشکار جنبشی تا تعبير آزارهای که از جنس مخالف در تیره و تار کردن توانایی ما برای شنیدن پیام مشارکت شده احساس می کنیم ، گستردگی دارد کسانی که در انجمن ما تازه وارد هستند تمرکز بر بهبودی را اغلب مشکل می پابند .

نیازی نداریم برای آنکه تمرکز آنها از دست برود دلایل بیشتری فراهم نماییم . به همان ترتیب اهمیت دارد که ما به عنوان اعضای ا&H لازم ندانیم خودمان را در شرایطی که می تواند بر ایمان دست و پا گیر باشد قرار بدهیم . حتی با بهترین نت ها ما فقط انسان هستیم ، بنا بر این ممکن است خطا کنیم . با اجرای این پیشنهاد ما از خطر های پنهان در کنار این موضوع در امان می مانیم .

منبع : خدمات جهانی معتادان گمنام

Visits: 74

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!