به زبان خودشان

به زبان خودشان,NA چین,تصمیم پاک بودن,درک پیام NA,مطالعه کتاب پایه

من یکی از اعضای معتادان گمنام از آمریکا هستم و در حال حاضر از کشور پهناور چین در حال بازگشت به کشور خودم هستم، من فقط یک هفته دیگر در چین خواهم بود ؛ امسال تابستان مادرم سکته کرد و پزشکان تشخیص داده اند که غده ی مغزی دارد.

او از پدر معلولم پرستاری می کند، لذا من به ایالت خودمان بر می گردم، قلبم درد گرفته، چون من بودن در چین را خیلی دوست دارم ، لاكن نیروی برترم مسیر زندگی ام را تغییر داده و من باید از آن پیروی کنم.

من به تمرین “زبان چینی ماندريسه” خود ادامه خواهم داد و با بچه های انجمن در شانگهای و ووهان در تماس خواهم بود، اگر به چیزی از آمریکا نیاز داشته باشند، در خدمت آنها خواهم بود.

من در آینده نزدیک خواهم توانست به شانگهای باز گردم تا خدمت خود را در منطقه NA چین ادامه دهم .

از دو سال پیش که به اینجا آمده ام، تعداد جلسات از دو جلسه در هفته به هفت جلسه رسیده و تعداد اعضا از 10 نفر به ۲۲ نفر افزایش یافته است.

ساختار خدماتی در حال یکپارچه شدن است و کتاب پایه مطالعه و مشارکت می شود، با وجود این که هدف من که ، راهنمای یک خانم چینی زبان باشم ، هنوز به اتمام نرسیده است، ولی حس می کنم ، شاهد رشد و پیشرفت او بوده ام.

به زبان خودشان,NA چین,تصمیم پاک بودن,درک پیام NA,مطالعه کتاب پایه
من باید داستانی را با شما مشارکت کنم، چند سال پیش احساس عجیبی به من دستم داد که باید بروم و به NA چین کمک کنم، با این هدف در فکرم ، به همایش جهانی در تگزاس رفتم که یک نفر از خدمات جهانی NA را پیدا کنم و بپرسم بین بژنیگ شانگهای یا کونیگ کدام را باید انتخاب کنم ؟

نتیجه این شد که به اتفاق خانمی از هاوایی ، خدمتی را در کیوسک ثبت نام همایش گرفتم. او پیشنهاد داد که من به APF یعنی همایش فرامنطقه ای آسیا و پاسیفیک بروم.

هر چه از این خانم پرسیدم که به کدام یک از این شهرهای چین نقل مکان کنم ، پاسخ داد فقط به APF برو من به شانگهای رفتم و با خانمی آشنا شدم که نه چینی بلد بود و نه انگلیسی صحبت می کرد ، ولی تصمیم گرفته بود پاک بماند.

من خیلی با او کار می کردم ، ولی بدون خواندن کتاب پایه حس می کردم ، هرگز به طور کامل مرا درک نخواهد کرد ، بالاخره من به APF در مالزی رفتم.

بچه های ایران به من یک کتاب صحافی شده از فصلنامه پیام بهبودی (مجموعه دوازده جلدی) کادو دادند ، وقتی من به شانگهای بازگشتم، داشتم در یکی از جلسات این کتاب را به همه نشان می دادم که این خانم تازه وارد کتاب را از دستم قاپید و زد زیر گریه، این نشریه به زبان مادری او یعنی فارسی نوشته شده بود و این خانم توانست برای اولین بار پیام NA را درک کند.

او این مجموعه را به تمام جلسات می برد ، تا اینکه به شهر خود بازگشت و ما تماس مان را از دست دادیم، نام او “تانا” بود ، من عاشق این سفر هستم .

به زبان خودشان,NA چین,تصمیم پاک بودن,درک پیام NA,مطالعه کتاب پایه

منبع : مجله  NA WAY اکتبر ۲۰۰۹ 

 

Visits: 19

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!