بهبودی همه جا در دسترس است

بهبودی همه جا در دسترس است,گرفتار منجلاب اعتیاد,جرم معتاد بودن,درد خماری معتاد,فرصت طلایی بهبودی

با سلام ، عبدالله هستم یک معتاد در حال بهبودی از کشور عراق ؛ زمانی که من در منجلاب اعتیاد گرفتار بودم ؛ معتادان گمنام در کشور ما وجود نداشت ، بواسطه شغل ام که راننده کامیون بودم ، مداوم بین کشورهای عراق ، قبرس ، ترکیه و سایر کشورها ، در حال تردد و بردن بار بودم !

بواسطه شغل ام که شب و روز نداشت و در حال رانندگی بودم ، بیشتر مواقع در کنار جاده ها کامیون ام را پارک می کردم و مواد مخدر مصرف می کردم ؛ تقریبا نیمی از درآمد ماهانه من صرف تهیه و مصرف مواد مخدر می شد !

یک روز از کشور قبرس باری به مقصد کشور ترکیه گرفتم و عازم ترکیه شدم ، در بین راه در یک سالن غذاخوری یکی از همکاران قدیمی ام را دیدم ، با هم شام خوردیم و او شروع به صحبت کردن با من کرد ، او نیز قبلا مصرف کننده مواد مخدر بود ، اما آنشب از انجمن معتادان گمنام ؛ برای من صحبت کرد ؛  او گفت در کشور ترکیه جلسات NA برگزار می شود و او توانسته است پاک شود و در مسیر بهبودی قرار بگیرد ! بهبودی همه جا در دسترس است,گرفتار منجلاب اعتیاد,جرم معتاد بودن,درد خماری معتاد,فرصت طلایی بهبودی

از آنجایی که خداوند مرا دوست می داشت ، صحبت های آنشب او پیام عشق و امید NA را برای من به ارمغان آورد ، او هنگام خداحافظی تلفن یکی از اعضای معتادان گمنام در کشور ترکیه را به من داد و گفت ؛ هر موقع به کشور ترکیه رسیدی و بار ماشین ات را خالی کردی ، با او تماس بگیر و ماجرای تمایل ات برای قطع مصرف و شرکت در جلسات NA را برای او بازگو کن !

وقتی به ترکیه رسیدم و بار ماشین را تحویل دادم ، یک نفر که به زبان عربی و ترکیه ای آشنایی داشت پیدا کردم و تلفنی با او تماس گرفتم و ماجرا را برایش بازگو کردم !

او آدرسی به من داد و گفت ساعت 7 شب به آنجا بروم ، آن روز مصرف کردم و تا قبل از اینکه به جلسه بروم ؛ ترس عجببی تمام وجودم را فرا گرفته بود ، می ترسیدم بروم و افکارم به من می گفت : شاید وقتی به آنجا بروم ، مرا به جرم معتاد بودن دستگیر و زندانی کنند ، یا اینکه چطور می خواهم قطع مصرف کنم ؟ با درد خماری چگونه کنار خواهم آمد ؟ و ….

آنشب با هزاران ترس و تردید خودم را به آن آدرس و جلسه رساندم ، وقتی به آنجا رسیدم ، انگار از قبل منتظر من بودند ، از درب جلسه وقتی وارد شدم ، خوش آمدگو با آغوش باز مرا بغل کرد و بعد مرا به داخل جلسه هدایت کردند و نشستم .

چهار شب مصرف می کردم ؛ ولی مصرفم را کم کرده بودم و به آن جلسه می رفتم ، ولی از صحبت های آنها چیزی متوجه نمی شدم ، شب چهارم یکی از اعضا یک نفر مترجم دعوت کرد و بعد از جلسه با هم صحبت کردیم ، آن عضو حدود 70 سال سن داشت ، او شش ماه پاکی اعلام کرد و من از او پرسیدیم : آیا من هم می توانم پاک شوم و مثل شما پاک بمانم؟

او جمله ای به من گفت که هنوز صدایش در گوشم هست ، او گقت : شما سن تان نصف من هم نیست و فرصتی طلایی برای بدست آوردن بهبودی پیدا کرده ای ! از همان شب من در مسیر بهبودی قرار گرفتم . بهبودی همه جا در دسترس است,گرفتار منجلاب اعتیاد,جرم معتاد بودن,درد خماری معتاد,فرصت طلایی بهبودی

پشت کامیون ام را چادر کشیدم و مدت 180 روز در کشور ترکیه ماندم ، وقتی در حال قطع مصرف بودم ، دوستان بهبودی در کشور ترکیه خیلی به من کمک کردند ، برای من چراغ آوردند تا پشت کامیون سردم نشود ، هر شب به من سر می زدند و با آنها به جلسه می رفتم ، بعد از گذشت 180 روز به کشورم بازگشتم ، در آن زمان نشریات NA به ندرت در دسترس بود ، اما من توانستم پاک بمانم ، وقتی به کشورهای مختلف سفر می کردم ، اگر جلسات NA در آن کشورها برگزار می شد ، حتما در جلسات آنجا شرکت می کردم .

اکنون که نامه مرا می خوانید ، 15 سال و 12 روز ، از اولین روز پاکی من می گذرد ، طی این مدت بارها قدم های دوازده گانه معتادان گمنام را کار کرده ام و توانستم در مسیر بهبودی باشم ، همیشه وقتی در مسیر بهبودی باشم و اصول انجمن را رعایت کنم ، حالم خوب است و آرامش خوبی در زندگی ام وجود دارد .

بهبودی همه جا در دسترس است,گرفتار منجلاب اعتیاد,جرم معتاد بودن,درد خماری معتاد,فرصت طلایی بهبودی

نویسنده : (عبدالله)

بهبودی همه جا در دسترس است,گرفتار منجلاب اعتیاد,جرم معتاد بودن,درد خماری معتاد,فرصت طلایی بهبودی

منبع : صدای بهبودی معتادان گمنام

 

Visits: 140

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!