بهبودی بدون مرز,پیروی از اصول NA,مقام معتاد,مدت پاکی

بهبودی بدون مرز,پیروی از اصول NA,مقام معتاد,مدت پاکی


بهبودی بدون مرز

بهبودی بدون مرز,پیروی از اصول NA,مقام معتاد,مدت پاکی

معتادان گمنام انجمنی است فراگیر؛ و این مخصوصا از سر گذشت هایی که در ویراست ششم کتاب پایه ما آمده پیداست. نام فعلی این قسمت از کتاب «مشارکت های اعضا» است که در آن، سرگذشت های افراد به چهار بخش تقسیم شده. در بخش «آغازگران»، سرگذشت بعضی از اعضای اولیه ما آمده که پیش از این در چاپ های قبلی کتاب پایه هم منتشر شده بود.

بخش بعدی، یعنی بازگشت به خانه»، روایت هایی است از اعضا در مورد ماجرای پیدا کردن انجمن با راه اندازی آن در محل سکونت شان. بهبودی بدون مرز,پیروی از اصول NA,مقام معتاد,مدت پاکی

بخش «صرف نظر از…» دربردارنده ماجراهایی است از چگونگی پذیرفته شدن در انجمن و به وجود آمدن جایی امن و سرشار از صمیمیت برای تمام معتادان در حال بهبودی. و آخرین بخش، «فراز و نشیب های زندگی»، دربردارنده روایت هایی است با همین مضمون از اعضا، در مورد پیروی از اصول NA در زندگی روزمره.

در این شماره، در تجلیل از تنوع موجود در انجمن ما، NA، گزیده ای از مقدمه بخش «مشارکتهای اعضا» و دو سرگذشت از بخش «صرف نظر از…» را آورده ایم .

سنت اول به ما می آموزد تا به خاطر منافع مشترک مان، از تفاوت هایمان چشم پوشی کنیم. اتحادی که در این سنت شرح داده شده به معنای هم شکل شدن نیست.

ما در گذر زمان دریافته ایم که این تفاوت ها دقیقا همان چیزی است که باعث غنای انجمن می شود. سرگذشت های متفاوت هر یک از ما تجلی گاه حقانیت پیام ماست و نشان می دهد که ما چه قدر شبیه یکدیگر هستیم. این در ظاهر به معنای وجود نوعی تناقض در NA است:

رشد ما در مقام فرد و در مقام انجمن، مستلزم پاسداری از پیوندها و هویت مشترک ماست؛ و در عین حال، ما فردیت و شخصیت خود را نیز می پروریم و گرامی میداریم. برای قوی ماندن و رشد کردن، ما به هر دو این دیدگاه ها نیاز داریم.

ممکن است شما با بعضی از مطالبی که در این بخش می خوانید هم ذات پنداری نکنید – همچنان که ممکن است با تمام کسانی که در یک جلسة NA مشارکت می کنند احساس همدلی نداشته باشید – اما ما امیدواریم دست کم بعضی از این نداها در شما تأثیرگذار و شوق انگیز باشد.

ما در NA یاد می گیریم که در مقام معتاد، منحصربه فرد نیستیم، ولی در مقام انسان، فردیت خاص خود را داریم و تجربیاتمان مهم است. بهبودی بدون مرز,پیروی از اصول NA,مقام معتاد,مدت پاکی

جمعیت ما چیزی بیش از حاصل جمع اجزاست. هر یک از ما، صرف نظر از مدت پاکی یا آن چه بر ما گذشته، چیزی برای بخشیدن داریم آن گاه که صمیمانه و صادقانه با دیگری در میانش می گذاریم؛ و چیزی نیز برای به دست آوردن، آن گاه که جانانه گوش فرامیدهیم…

کتاب معتادان گمنام، مقدمه مشارکت های اعضا» بهبودی بدون مرز,پیروی از اصول NA,مقام معتاد,مدت پاکی

بهبودی بدون مرز

منبع مجله :  naway

Visits: 21

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!