بانوان خدمتگزار در معتادان گمنام

بانوان خدمتگزار در معتادان گمنام,خدمات بانوان NA,قربانی شدن معتاد,رفتار فرومایه معتاد,تسلی بخش معتاد

اخیرا در گروه مان صحبتی داشتیم در خصوص خدمات بانوان NA ، ایمان دارم روزی خواهد آمد که ما نیازی به صحبت در این خصوص نخواهیم داشت، وقتی داخل معتادان گمنام خدمت می کنم ، احساس می کنم با من برابر و هم سان رفتار نمی شود .

آیا این بر اثر باور قربانی بودن در درون من است؟ بعضی مواقع، بله، اتفاقاتی می افتد و عواطف و احساساتی را در من زنده می کند که طبق عادت واکنش من در همه موارد مشابه زمان گذشته ، داد و فریاد ، وقاحت  و خشونت بوده است.

از طرف دیگر، گفته می شود که گوش هایم خیلی حساس هستند که تبعیض جنسیتی است ، باور کنید خیلی از این جور حرف ها شنیده ام ، یک مورد این بود که یکی از اعضای مقابلم ایستاد و سرم داد زده که بی حرمت می باشد. بانوان خدمتگزار در معتادان گمنام,خدمات بانوان NA,قربانی شدن معتاد,رفتار فرومایه معتاد,تسلی بخش معتاد

برچسب خوردن ، تبعیض جنسیتی است ، در خدمات بارها شاهد این بوده ام که در شرایطی مشابه ، آقایان جسور و زرنگ و بانوان آمر و کنترل کننده قلم داد شده اند.

بیرون از NA فهمیده ام لازم است ، خارج از خدمات به روی خودسازی خودم کار کنم، نیاز دارم ، روی احساس پوچی و بی لیاقتی ام کار کنم،  و لازم است نگاهی به زمان های بی اندازم که باعث قربانی شدن خودم و با دیگران بوده ام، نیاز دارم تمایل پیدا کنم که در خدمات از روی نواقصم عمل نکنم.

لازم است سرم را بالا نگه دارم و دیگران را قربانی نکنم و با رفتار فرومایه دیگری را به عنوان یک واقعیت بپذیر، همه تلاشم را در حد توانم انجام می دهم، در NA همه ما یکسان هستيم، فرقی نمی کند جنسيت ما چیست! کردار گذشته مان نیاز به تغییر دارد، من در حال تغییر هستم.

سرم را بالا می گیرم و به جسارت و قاطع بودنم ادامه می دهم ، چه احساس محشری است . در این مسیر اعضای دیگر چه مرد و چه زن به من کمک می کنند، بانوانی که پاک می مانند و آنان که در خدمات حضور دارند به من انگیزه داده و الهام بخش من هستند .

آقایانی که رفتاری برابر و هم سان با من دارند، به من امید می دهند، حتی آن اعضایی که کردارشان پر پایه تبعیض جنسیتی است ، به رشد من کمک می کنند ، این NA است.

این خانه من است ، جایی که به آن اعتماد دارم، جایی که در آن رشد می کنم، جایی که یاد می گیرم و جایی که تسلی بخش من است ، همه اینجا با هم برابر هستیم ، معتادان بیماری که در تلاشیم ضعف های مان را به مهارت های مثبت زندگی تغيير دهيم.

با من رفتار متفاوتی نشده به خاطر اینکه زن هستم ؛ با هرکسی که روبرو شده ام با من به نحوی رفتار کرده که بلد بوده چگونه با یک زن رفتار کند، این به خاطر این نیست که من زن هستم بلکه به خاطر این است که آنها چه کسانی هستند .

بانوان خدمتگزار در معتادان گمنام,خدمات بانوان NA,قربانی شدن معتاد,رفتار فرومایه معتاد,تسلی بخش معتاد

نویسنده : (تن واو – از کشور کانادا)

بانوان خدمتگزار در معتادان گمنام,خدمات بانوان NA,قربانی شدن معتاد,رفتار فرومایه معتاد,تسلی بخش معتاد

منبع : مجله NAWAY آیریل ۲۰۱۸

 

Visits: 30

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!