باغچه ی خانگی,سپر اعتیاد,همسر معتاد,جلسه ی NA,مشارکت در بهبودی

باغچه ی خانگی

باغچه ی خانگی,سپر اعتیاد,همسر معتاد,جلسه ی NA,مشارکت در بهبودی

همان طور که هر روز در خواندنی ها می خوانیم و برنامه می گوید «برای ما مهم نیست که شما، چه چیز و چه قدر مصرف کرده اید و یا این که هر فردی که مایل باشد بدون در نظر گرفتن سن، مذهب، نژاد و جنسیت می تواند به ما بپیوندد.» زنی هستم ۴۳ ساله که مدت ۲۰ سال از عمر خود را با مصرف مواد مخدر سپری کرده ام. پدر من مصرف کننده بود و از زمانی که به خاطر می آورم شاهد مصرف های بی پایان او بودم. من شاهد بودم که هرگاه پدرم مصرف می کند، خوش اخلاق می شود و در انجام کارهای خانه به مادرم کمک می کند. کنجکاوی ام تحریک شده بود که این چه چیزی است که موجب تغییر حالت پدرم می شود؟ در عالم کودکی، ارزیابی خوبی از مواد پیدا کردم و آن را حلال مشکلات دانستم، غافل از این که همه ی این ها به صورت کاذب می باشد و مصرف مواد هرگز هیچ مشکلی را حل نکرده است بلکه خود یک معضل بزرگ است که هزاران مشکل دیگر را در آستین دارد . به هر حال در نتیجه ی این طرز تفکر غلط، در ایام نوجوانی با کوچک ترین مساله ای مثل یک سر درد ساده و با یک دعوای مختصر خانوادگی و … کمی مواد مصرف می کردم. این کار ادامه پیدا کرد تا این که مصرف من دائمی شد و اجبار به مصرف پیدا کردم.

ازدواج کردم، همسرم معتاد نبود. ولى شاهد مصرف من بود و به مرور با توجه به این که راننده کامیون بود او هم مصرف را شروع کرد. اول ناراحت شدم ولی بعد متوجه شدم که معتاد بودن او به نفع من است چون دیگر نیازی به مصرف پنهانی نیست و مواد همیشه در دسترس است. اگر فکر می کنید که مصرف مواد مخدر در خانواده ما به من و همسرم ختم گردید، اشتباه می کنید، چون در زمان مصرف، حال و حوصله ی بچه داری را نداشتم برای ساکت کردن طفل خردسالم از مواد مخدر استفاده می کردم. مواد با من کاری کرد که بچه داری که را که مادران دیگر آن را با عشق انجام می دهند و خواب شیرین شبانه را بر خود حرام می کنند تا طفل شان آسوده بخوابد ، انجام ندهم و برای جلوگیری از گریه های طبیعی یک طفل از مواد استفاده کنم.

تا این که آن طفل خردسال هم معتاد شد. آیا می توانید عمق فاجعه را حس کنید برنامه حق دارد که می گوید ما ، در مقابل مصرف مواد مخدر، عاجزیم. برنامه حق دارد که می گوید ما برای ادامه ی مصرف به تدریج خصائل انسانی را از دست دادیم و روی تمام اصول روحانی پا نهادیم. برنامه حق دارد که می گوید……. باغچه ی خانگی,سپر اعتیاد,همسر معتاد,جلسه ی NA,مشارکت در بهبودی

ولی این پایان کار نبود. پسرم که معتاد بود با انجمن معتادان گمنام شهرستان گنبد آشنا شد و بعد از مدتی که از پاکی اش می گذشت از من نیز دعوت کرد تا در یک جلسه ی NA شرکت کنم. اصلا حوصله و شنیدن هیچ حرفی راجع به ترک مواد را نداشتم. ولی او دست بردار نبود.

باز کن پنجره ها را

باغچه ی خانگی,سپر اعتیاد,همسر معتاد,جلسه ی NA,مشارکت در بهبودی

به جلسه رفتم ، چه خبر بود. وقتی که دوستان هم درد را دیدم که سرحال هستند و با صمیمیت در کنار هم نشسته اند و مشارکت می کنند تعجب کردم. تعجب من بیشتر ناشی از این بود که گویی آن ها داستان زندگی مرا تعریف می کردند. بیشتر صحبت های آن ها به نوعی کپی برداری از زندگی من بود. به همین خاطر وقتی به منزل برگشتم بلافاصله تصمیم به ترک موادمخدر گرفتم ولی در این ترک جسمانی خودم تنها نبودم. فرزند دوساله ی من هم باید ترک می کرد. من پیام بهبودی را از پسرم گرفتم و او پیام بهبودی را از مادرش! ای خدا، چقدر کارهایت قشنگ است. تو خود زیبایی و زیبایی را دوست داری. ای خدا تو پیام NA را به یک طفل ۲ساله هم می رسانی .

مواد را ترک کردم. طفل خردسالم را هم ترک دادم. من درد می کشیدم و او بی تابی می کرد و خداوند مهربان از هر دوی ما، پرستاری و مراقبت می کرد.

سخن بی صدا

باغچه ی خانگی,سپر اعتیاد,همسر معتاد,جلسه ی NA,مشارکت در بهبودی

در گوش طفلم از خدا و انجمن می گفتم. از روزهای خوبی که در انتظارمان است. به شیوه بچه های انجمن برای او مشارکت می کردم. آن قدر از خدا و انجمن و شما در گوشش زمزمه کردم تا کم کم آرام شد و برق پاکی در چشمانش نمودار گشت. باغچه ی خانگی,سپر اعتیاد,همسر معتاد,جلسه ی NA,مشارکت در بهبودی

عضو ثابت انجمن شدم. من اولین زن انجمن معتادان گنبد هستم. در شهرستان گنبد با وجود آن که جلسه ی آقایان است ولی من به عنوان تنها عضو زن ناچارم در جلسات شرکت کنم. برای من مهم نیست که آن جا غیر از من بانوی دیگری وجود ندارد. قرار شده من با کمک خداوند هر کاری را که لازم است برای بهبودی خود انجام دهم و من به خاطر بهبودی ام همه ی این ها را تحمل می کنم تا پاک بمانم، و امیدوارم با لطف خداوند در آینده ای نزدیک خانم های هم درد دیگری به این جلسه بیایند تا من تنها نباشم و این درخواستی است که من هر روز در دعاهای خود از خداوند دارم.

دیگر این که نگران همسرم هستم. من و پسرم از او برای پاک شدن و شرکت در جلسه دعوت کرده ایم ولی ترس هایش نمی گذارند که به جلسه بیاید. خیلی خوب می شود که او هم به جلسه بیاید . اگر این اتفاق بیفتد همه ی اعضای خانواده ی ما پاک می شوند و حتی می توانیم هر ۴ نفرمان هر روز در خانه یک جلسه ی NA کوچولو برپا کنیم. برای همه ی کسانی که مرا در این راه یاری دادند، دعا می کنم. باغچه ی خانگی,سپر اعتیاد,همسر معتاد,جلسه ی NA,مشارکت در بهبودی

پسرم ۷ ماه پاکی دارد

طفلم ۴ ماه و ۲۷ روز پاکی دارد

 خودم ۵ ماه پاکی دارم.

مجله پیام بهبودی پاییز 1385 باغچه ی خانگی,سپر اعتیاد,همسر معتاد,جلسه ی NA,مشارکت در بهبودی

باغچه ی خانگی,سپر اعتیاد,همسر معتاد,جلسه ی NA,مشارکت در بهبودی

Visits: 206

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!