باتلاقی به نام اعتیاد

باتلاقی به نام اعتیاد,رنج اعتیاد فعال,معتاد تنها و منزوی,گرفتار اعتیاد,خلاصی از اعتیاد

جوانی پرشور و با نشاط بودم ، خوش صحبت و خوش کلام ، در هر محفلی که صحبت می کردم ، چند نفری دوست جدید پیدا می کردم ، از زن و مرد تا پیر و جوان ، همه دوست داشتند تا با من بیشتر آشنا شوند و من هم هر روز بیشتر پر و بال می گرفتم و خودم را آدم مهمی می دانستم .

کم کم با دعوت برخی از دوستان جدید ، پایم به محافلی که در آن تفریحات ناسالم هم وجود داشت باز شد ، مانند مصرف الکل و مواد مخدر ، در این نوع محافل همه جور وسایل تفریح و سرگمی های سالم و ناسالم پیدا می شد .

بعد از چند بار حضور در این محافل با الکل آشنا شدم ، چند باری مصرف کردم و برایم تازگی داشت ، حال و احساسی را تجربه می کردم که بنظرم بد نبود ، اما غافل از این بودم که در جاده ای قدم گذاشته ام ، به نام اعتیاد .

پس از مدتی با مواد مخدر آشنا شدم و تازه از آنجا بود که حس کردم ، یک ابزار جدید برای لذت طلبی پیدا کرده ام ، ابزاری که مرا دگرگون کرد ، ابتدا به صورت تفریحی مصرف می کردم ، بعد از چند وقت گریز تبدیل شد عادت .

بله من در باتلاقی به نام اعتیاد گیر افتادم ، نمی دانم تا به حال داخل یک باتلاق واقعی رفته اید یا نه ؟

من تجربه اش را دارم ، وقتی پای تان را روی یک زمین باتلاقی می گذارید ، ابتدا کمی در گل فرو می روید ، و کم کم هر چه سعی می کنید از آن گل و لای خارج شوید ، بیشتر و بیشتر فرو می روید . باتلاقی به نام اعتیاد,رنج اعتیاد فعال,معتاد تنها و منزوی,گرفتار اعتیاد,خلاصی از اعتیاد

تا زمانی که تقاضای کمک نکنید و کسی از بیرون به شما کمک نکند ، همینجور بیشتر و بیشتر فرو خواهید رفت ، اعتیاد هم مثل یک باتلاق است !

تشبیه جالبی نیست ؟

من هم هر چه مصرفم بیشتر می شد ، بیشتر در باتلاق اعتیاد فرو می رفتم ، تا یک روز چشم باز کردم و دیدم تا گردن در باتلاق اعتیاد فرو رفته ام ، دیگر چیزی نداشتم و همه چیزم را اعتیاد از من گرفته بود .

آری یک معتاد تنها و منزوی شده بودم ، چهره ام پر از ترس و اضطراب بود ، ترس از تنهایی ، ترس از بی پولی و خماری و هزاران ترس دیگر ….

در یک روز سرد زمستانی در کنج عزلت و تنهایی خود در کنار خیابانی نشسته بودم ، پولی برای تهیه مواد نداشتم ، همینطور به آسمان نگاه می کردم و می گفتم : خدایای این سهم من از زندگی نبود ! چرا به این حال و روز گرفتار شدم ؟

همینطور که با خودم صحبت می کردم ، سایه یک نفر رو بالای سرم احساس کردم ، سرم را بلند کردم و دیدم یکی از دوستان قدیمی من است که به من نگاه می کند ، از جایم بلند شدم و او را در آغوش گرفتم و بی اختیار گریه کردم ! باتلاقی به نام اعتیاد,رنج اعتیاد فعال,معتاد تنها و منزوی,گرفتار اعتیاد,خلاصی از اعتیاد

بعد از چند دقیقه صحبت کردن ، او گفت : این چه حال و روزی است که برای خودت درست کرده ای ! معتاد شده ای ؟ از چهره ات معلوم است که بدجور گرفتار اعتیادی !

گفتم بله ، گرفتار اعتیاد شدم و نمی دانم چه کار بکنم تا از این وضعیت نجات پیدا کنم ، هر چه بیشتر جلو می روم ، بیشتر گرفتار می شوم !

از آنجایی که خداوند به من عنایت کرده بود ، آن دوست قدیمی من ، یک عضو انجمن معتادان گمنام بود ، دست مرا گرفت و مرا پیش فرد دیگری که می گفت راهنمایم است برد .

چند ساعتی با هم حرف زدیم ، آنها از گذشته و حال خود و انجمنی بنام معتادان گمنام ، سخن گفتند که چطور توانسته اند به کمک هم پاک بمانند .

بذر امید در دل من کاشته شد ! با خودم گفتم ، اگر اینها توانسته اند ، به یقین من هم می توانم ، بعد مرا با خود به جایی بردند که می گفتند جلسه است .

در آنجا افراد زیادی حضور داشتند ، مشارکت می کردند ، از مشکلات و موفقیت هایشان صحبت می کردند ، آنها صحبت هایی از خودشان می کردند و خود واقعی شان را مشارکت می کردند که من از گفتن آنها در مورد خودم واهمه داشتم .

مشارکت هایشان خیلی به زندگی من شبیه بود ، احساس خوبی به من دست داد ، فهمیدم که مثل من زیاد هست و من به تنهایی نیستم که معتاد شده ام .

خیلی زود به آنها پیوستم و دستم را دراز کرده و تقاضای کمک کردم! باتلاقی به نام اعتیاد,رنج اعتیاد فعال,معتاد تنها و منزوی,گرفتار اعتیاد,خلاصی از اعتیاد

مثل گیر افتادن داخل باتلاق واقعی که باید از کسی بخواهید تا کمک تان کند ، برای خلاصی از اعتیاد هم باید کمک خواست ، به دوستان بهبودی متصل شدم و اکنون 9 سال است که پاک هستم .

زندگی ام به سرعت تغییر کرد و از آن شرایط بیرون آمدم ، امروز تولد 9 سالگی من در انجمن است ، 9 سال رهایی و آزادی ، 9 سال رفاقت با اعضای انجمن و ساختن زندگی جدید و بدون مواد مخدر .

در آخر از خداوندی که دست تک تک ما را گرفت ، می خواهم ، هیچ معتادی از رنج اعتیاد فعال نمیرد و مانند ما دست آنها را هم بگیرد .

(نویسنده : گمنام)

باتلاقی به نام اعتیاد,رنج اعتیاد فعال,معتاد تنها و منزوی,گرفتار اعتیاد,خلاصی از اعتیاد

منبع : صدای بهبودی معتادان گمنام

 

Visits: 20

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!