این نیز یک رابطه است,زندگی در اعتیاد فعال,مصرف همزمان مواد مختلف

این نیز یک رابطه است,زندگی در اعتیاد فعال,مصرف همزمان مواد مختلف


این نیز یک رابطه است

این نیز یک رابطه است,زندگی در اعتیاد فعال,مصرف همزمان مواد مختلف

رابطه ای که با جسم خود برقرار می کنیم ، فرقی با روابط دیگرمان ندارد. این رابطه می تواند یا سالم بوده و منجر به پاداش شود و یا آزاردهنده و مخرب باشد. البته اکثر اوقات رابطه مان در جایی بین این دو قرار می گیرد.

ما زندگی و رشد می کنیم ، بهتر و یا بدتر می شویم و متوجه می شویم که این فرایند به ندرت یک خط مستقیم بوده و تنها در یک جهت بخصوص حرکت نمی کند.

این رابطه مانند هر رابطه دیگری نیاز به ارتباط دو جانبه و حس مسئولیت پذیری دارد. بنابراین ما می توانیم به جسم مان توجه کنیم و چیزهای مورد نیازش را فراهم کنیم. از آن مراقبت کنیم و درصورت نیاز از دیگران تقاضای کمک کنیم.

برای اکثر ما چنین کارهایی به طور طبیعی اتفاق نمی افتد. یکی از اعضا چنین مشارکت کرد: “با جسم خود مانند یک دشمن برخورد می کردم و نیاز داشتم آن را تغییر دهم”. تعداد کمی از ما با تحصیلات و تجاربی مفید , وارد NA می شویم و حتی اگر آگاهی بیشتری داشتیم ، زندگی در اعتیاد فعال باعث شده بود که برای مدت های طولانی به جسم مان خسارت وارد نموده و از آن سوء استفاده کنیم.

این نیز یک رابطه است,زندگی در اعتیاد فعال,مصرف همزمان مواد مختلف
رابطه ما با جسم مان توأم با مشکل بوده است و ما مدت های زیادی را صرف گریز از آن نموده ایم. با مصرف همزمان مواد مختلف , مصرف بیش از حد و یا جایگزین نمودن یک ماده مصرفی با ماده ای دیگر جسم مان را بیشتر و بیشتر تحت فشار قرار دادیم.

این تنها راهی نبود که از طریق آن به خود خسارت وارد می کردیم. روزها و شب های متوالی بیدار مانده و تقریبا معادل همان زمان را در خواب به سر می بردیم. غذا نمی خوردیم و یا بی موقع آن را صرف می کردیم و چیزهای ناسالم می خوردیم.

درگیر فعالیت های جنسی و توأم با ریسک می شدیم. در فعالیت های خشونت آمیز شرکت می کردیم با خودمان را در معرض آنها قرار می دادیم. بیماری مان تشنه دستیابی به لذت های آنی است ، اما طول می کشد تا یاد بگیریم چگونه از جسم مان مراقبت نموده و التيام پیدا کنیم. ممکن است بخواهیم بلافاصله پس از شروع از کارمان نتیجه بگیریم اما نتایج کار اکثرا به تدریج بدست میایند.

این نیز یک رابطه است,زندگی در اعتیاد فعال,مصرف همزمان مواد مختلف
کیفیت رابطه با جسم مان , با گذشت زمان تغییر می کند. برخی اوقات بدان اهمیت می دهیم و برخی اوقات بدان توجه نمی کنیم. بعضی وقتها شکل ظاهری خود را با آنچه و آنطور که هستیم اشتباه می گیریم و تصور می کنیم که می توانیم با تغييردادن ظاهر بیرونی خود خطای را که در درون خویش احساس می کنیم پر کنیم.

ضعف در مراقبت از خود نشان دهنده وجود مشکلات است. چه در رابطه با اعتماد به نفس و چه در رابطه با اولیت های زندگی مان. وقتی که از لحاظ جسمی از خودمان مراقبت نمی کنیم، به احتمال قوی از لحاظ عاطفی و روحانی نیز به خودمان نمی رسیم.

در عین حال متغیر بودن خلق و خویمان نیز می تواند یکی از علائم مشکلات جسمی مان باشد. وقتی که در احساس و عکس العمل هایمان تغییری مشاهده می کنیم. شاید لازم باشد مسائل را یک کمی عمیق تر بررسی کنیم.

بعضی از مسائلی که منجر به تحول در زندگی مان می گردند ، مانند ترک سیگار , حاملگی یائسگی و یا بهبودی از مصدومیت باعث تعدیل رابطه مان با جسم مان می گردند. انجام کاری که بیش از انتظارمان دشوار باشد و یا ساعات کاري متعدد و متغیر واقعا می توانند بر چگونگی آنطور که احساس می کنیم و از خودمان مراقبت می نماییم ، تأثیر بگذارند.

تحولات عاطفی مانند شروع و خاتمه یک رابطه رومانتیک نیز می توانند نحوه نگرش و ارتباطمان را با جسم مان متحول سازند. جواب این سؤال را که آیا چنین تغییراتی نهایتأ بهتر یا بدتر می باشند ، خودمان انتخاب می کنیم.

این نیز یک رابطه است,زندگی در اعتیاد فعال,مصرف همزمان مواد مختلف
مراقبت از خودمان به انواع دیگر آزادی منجر می گردد ، چیزهایی مانند: انرژی بیشتر تحرک و جنب و جوش , اعتماد بنفس و خود نظمی ، ما یاد می گیریم توانایی خود به اقدام بعمل را در دیگر مسائل زندگی مان گسترش دهیم.

اگر نسبت به تغییرات بزرگ از خود مقاومت نشان دهیم ، احتمالا در مقابل تغییرات کوچکی که آنها را ممکن می سازند نیز مقاومت خواهیم نمود. نداشتن عمکرد در بخش خاصی از بهبودی مان, اغلب نشان از آن دارد که دگرگونی در راه است. در اکثر اوقات درشکستگی و فرو پاشی قبل از عبور از مانع و موفقیت رخ می دهد.

این نیز یک رابطه است,زندگی در اعتیاد فعال,مصرف همزمان مواد مختلف

منبع : کتاب پاک زیستن

 

Visits: 14

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!