اگر معتاد هستی اخراجی

اگر معتاد هستی اخراجی,معتاد دائمی,شناخت بیماری اعتیاد,راه خلاصی از اعتیاد

این جمله باعث شد من بخودم بیآیم و به دنبال راهی برای خلاصی از اعتیادم بگردم ! خوب می پرسید ماجرای اعتیاد من چگونه بوده است ؟ پس با من همراه شوید.

من کارمند یک اداره دولتی هستم و حدود 25 سال سابقه کار دارم ، حدود پنج سال قبل ، بواسطه یک بیماری جسمی ، به پزشکان زیادی مراجعه کردم و انواع داروهای مختلف را برای بهبودی ام امتحان کردم ، اما بیماریم خوب نشد ، تا اینکه روزی در خانه یکی از اقوام نزدیک مان ، مهمان بودیم و متاسفانه او مصرف کننده مواد مخدر بود.

از حال و بیماری من صحبت به میان آورد و گفتم : بهتر هستم به شکر خدا ، اما هنوز کامل خوب نشده ام ، او گفت اگر گاهی از این نوع مواد مخدر که من مصرف می کنم ، مصرف کنی ، ظرف مدت کوتاهی خوب خواهی شد.

من هم به بهانه اینکه که خوب نشده ام ، بخودم گفتم خوب حالا این مواد رو هم امتحان کن ! شاید جواب داد! شاید خوب شوی!

بله بیماری اعتیاد با من صحبت می کرد و خیلی زود مرا تسلیم خودش کرد ، گفتم حالا کمی بیاور تا امتحان کنم ، شاید کار ساز باشد ، در عرض چند دقیقه بند و بساط رو برایم پهن کرد و مصرف من از آنجا شروع شد .

ظرف مدت شش ماه من معتاد دائمی شدم و اجبار به مصرف پیدا کردم ، با امید اینکه بیماری ام خوب شده ، مصرف می کردم ، اما در اصل فقط مواد مصرفی من ، سرپوشی بر بیماری جسمی من می گذاشت و انرژی کاذب روی روان من داشت .

وقتی به اداره می رفتم ، باید ساعت های زیاد کار می کردم و در اداره حضور داشتم ، برای همین ، باید مقداری مواد با خودم می بردم و در اداره مصرف می کردم تا خمار نشوم . اگر معتاد هستی اخراجی,معتاد دائمی,شناخت بیماری اعتیاد,راه خلاصی از اعتیاد

هر روز قبل از اینکه ناهار بخوریم ، به قسمت آشپزخانه اداره می رفتم و کمی مواد در آب داغ حل کرده و آنرا مصرف می کردم ، حدود چهار سال این کار ادامه داشت .

چهره من در حال تخریب بود و آثار اعتیاد ، روی چهره ام نمایان شده بود ، چند باری رئیس اداره مرا زیر سوال برده بود، که آیا چیزی مصرف می کنید؟ و من فورا جواب می دادم ، بله من بیماری جسمی دارم و به تجویز پزشک دارو مصرف می کنم و همیشه تعدادی از قرص هایم را همراه خودم به اداره می بردم .

یک روز در آشپزخانه اداره در حال آماده کردن مواد مصرفی ام بودم که به ناگهان رئیس اداره در آشپزخانه را باز کرد و تمام ماجرا را دید .

باور کنید که به عمرم اینقدر ترس را تجربه نکرده بودم و اینقدر خوار و خفیف نشده بودم ، بمن گفت : اگر معتاد هستی اخراجی !

با ترس گفتم آقای رئیس من معتاد نیستم ! من 24 سال در این اداره سابقه کار دارم ، یک فرصت به من بدهید ، من بخاطر بیماری جسمی ام گاهی مواد مصرف می کنم ، شما از من تست اعتیاد بگیرید و …. اگر معتاد هستی اخراجی,معتاد دائمی,شناخت بیماری اعتیاد,راه خلاصی از اعتیاد

او گفت: به شما بخاطر سابقه کارتان یک فرصت دو هفته ای می دهم تا ترک کنید و دوباره به محل کارتان برگردید و بعد از تست اعتیاد ، مشغول بکار شوید .

احساس عجز و ناتوانی کردم ، حدود سه سالی بود به اقوامم که مرا به مصرف مواد تشویق کرده بود ، مراجعه نکرده بودم ، به خانه شان رفتم تا ماجرایی که در اداره برایم پیش آمده بود را ، برایش بازگو کنم و راه چاره را از او بپرسم .

وقتی به آنجا رفتم ، دیدم چند نفری مهمان در خانه شان هستند و دور هم نشسته اند و سوال می خوانند و یکی یکی جواب می دهند ، تعجب کردم گفتم او که معلم نبود !

همه سوال ها ، مربوط به بیماری اعتیاد بود ، کمی گوش کردم و دیدم در این سوالات تمام اتفاقات و مشکلاتی که برای من در زمان مصرف مواد مخدر بوجود آمده است ، گنجانده شده ! اگر معتاد هستی اخراجی,معتاد دائمی,شناخت بیماری اعتیاد,راه خلاصی از اعتیاد

آری آنجا کلاس قدم انجمن معتادان گمنام بود ، و من به لطف خداوند همانجا پیام انجمن را از دوستان بهبودی گرفتم ، اقوام من قطع مصرف کرده بود و 3 سال پاکی داشت .

او اکنون راهنمای من است و من نیز یک سال است که پاک شده ام ، دوباره در اداره مشغول بکار هستم و رئیس اداره ، بمن خیلی بیشتر از قبل احترام می گذارد .

در حال کارکرد قدم هستم و شناخت بیماری اعتیاد ، در طول هفته به جلسات انجمن معتادان گمنام می روم ، مشارکت می کنم و شنونده خوبی برای مشارکت های سایر اعضا هستم .

در آخر ، پیام من این است که اعتیاد در کمین همه می باشد و به شغل ، سن ، جنسیت و … نگاه نمی کند ! پس مراقب خودتان باشید ، سپاسگزار اعضای انجمن هستم و از خداوند برایشان پاکی مادام العمر را خواستارم .

اگر معتاد هستی اخراجی,معتاد دائمی,شناخت بیماری اعتیاد,راه خلاصی از اعتیاد

(نویسنده : گمنام)

منبع : مجله صدای بهبودی معتادان گمنام

 

Visits: 19

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!