اولين نشست ثبت شده ىNA

اولين نشست ثبت شده ىNA, منیت معتاد, اعضای اولیه NA, ثبت جلسات NA, چراغ روشن جلسه,

با اين كه اين جلسه اول به اصرار فرمانده هميلتن تشكيل شده بود، باز هم مسئولان آن را تحت نظر گرفتند، كه البته روال معمول آن دوران بود. معتادان همچنان به چشم مجرم ديده مى شدند، و تجمع آنان به هر منظورى مطلقاً ممنوع بود. به گفته جك در همان مصاحبه: “بعد از اين كه (آن جلسه) تمام شد رفتيم بيرون. توى خيابان، پليس ها توى ماشين هايشان نشسته بودند و چراغ ها را روشن كرده بودند، و معتاد ها آمدند بيرون، دو تا پليس آن جا ايستاده بودند و يادداشت مى كردند. وسط خيابان نعره كشيدند “مچت را گرفتيم جان. ما مى دانيم چه كار مى خواهى بكنى، فكر كردى ما احمقيم؟  “و از اين جور حرف ها كه براى همه مان آشناست. و من برگشتم سراغ فرمانده هميلتن و گفتم “اين جورى كار پيش نمى رود.”او گفت: “درستش مى كنيم” و هر طور شده اين كار را كرد، و از آن به بعد ديگر مزاحم مان نشدند. خلاصه وقتى جيمى كار ها را در جولاى ١٩٥٣ تحويل گرفت. حالا خوب يادم نيست اواسط جولاى ١٩٥٣ بود يا اواخرش، او و من گه گاه در باره ى كار هايى كه داشت در معتادان گمنام مى كرد حرف مى زديم.

در آگوست ١٩٥٣ گروهى به نام كميته اجرايى نشست هايى رسمى را آغاز كرد كه صورت جلسه اش ثبت مى شد. اولين نشست ثبت شده ى اين گروه در ١٧ آگوست ١٩٥٣ در خانه فرانك و دوريس سى واقع در خيابان هاى استگ، ون نايز كاليفرنيا، تشكيل شد. شركت كنندگان شش نفر بودند فرانك و دوريس، جيمى، پل آر، گيلدا كى، و استيو آر. همه حاضران براى سه تا شش ماه مسئوليت خدمت هاى مختلف را بر عهده گرفتند؛ همچنين در رأى گيرى، جيمى را براى گردانندگى و دوريس را براى منشى گرى كميته موفت رهبرى انتخاب كردند. دو مورد مهم ديگر نيز در اين نشست تصويب شد. به رغم اعتراض جيمى كى، حاضران در ابتدا رأى دادند كه اسم گروه “انجمن الكلى هاى گمنام و معتادان سن فرناندو ولى” باشد. جيمى بعد ها گفت “خودشان مرا به گردانندگى انتخاب كردنده بودند، بعد بلافاصله اولين پيشنهادم را رد كردند. خلاصه شروع كارمان خيلى ماه بود! “با این همه، جيمى توانست ساير اعضاء را قانع كند تا با خدمات جهانى AA تماس بگيرند و ببيند كه آيا مى شود از نام AA استفاده كنند يا نه. بعد از اين كه دفتر خدمات عمومى AA جواب داد كه گروه نمى تواند خود را زير چتر AA قرار دهد، نام گروه به معتادان گمنام تغيير كرد.

 اتفاق مهم دوم، تهيه اساسنامه بود كه حكم دستور كار گروه را داشت. در ماه هاى بعد، شش نشست صرف تهيه و تكميل اين اساسنامه شد. بيانیه اهداف گروه نيز، بر گرفته از همان بيانیه ى گروه ناركو در لكزينگتن بود كه در نشريه اين گروه به نام كى – چاپ شده بود. به اين بيانیه افزوده شد كه اگر بعضى از اعضاء مدام با نظر ديگران مخالفت داشته باشند، از آن ها درخواست مى شود تا كناره گيرى كنند، گروه خودگردان و پيرو سنت هاى دوازده گانه (سنت های  NA بر گرفته از همان دوازده سنت AA می باشد) خواهد بود؛ هيچ بك از اعضاى كميته مجاز نيستند يك پست را هم زمان در گروه و گروه هاى ديگر بر عهده بگيرند.

هفتمين نشست كميته اجرايى، صرف زمينه چينى براى برگزارى يك جلسه دائمى شد؛ جلسه اى كه در پنجم اكتبر ١٩٥٣، در تقاطع خيابان هاى كانترا و كلايبرن، در سان ولى كاليفرنيا افتتاح شد. اسم هفده الكلى و معتاد در فهرست شركت كنندگان در آن جلسه ثبت شده است. اندكى بعد به گفته جيمى و ديگران، منيت ها مايه ى ناسازگارى شد و اختلاف اعضاء كار را به درگيرى داخلى كشاند. چنان كه تا اخر آن سال، همه اعضاى اوليه كميته كناره گيرى كردند، از جمله جيمى كه ١٦ دسامبر استعفا داد. با اين همه، جيمى به ياد دارد كه حتى پس از استعفا هم، دوشنبه شب ها در جلسه قهوه درست مى كرد. اين جلسه تا اواخر ١٩٥٤ در همان مكان داير بود.

معجزات به وقوع می پیوندد.   

اولين نشست ثبت شده ىNA, منیت معتاد, اعضای اولیه NA, ثبت جلسات NA, چراغ روشن جلسه,

وبسایت رسمی انجمن معتادان گمنام ایران: https://na-iran.org

نرم افزار آدرس جلسات: https://meeting.na-iran.org

تالار گفتگوی معتادان گمنام: https://forum.na-iran.org

آموزش ثبت نام در تالار گفتگو: https://na-iran.org/?p=354704

دفترچه تلفن خطوط نواحی: https://phone.na-iran.org

اپلیکیشن آدرس جلسات: https://na-iran.org/?p=354277

اولين نشست ثبت شده ىNA, منیت معتاد, اعضای اولیه NA, ثبت جلسات NA, چراغ روشن جلسه,

اولين نشست ثبت شده ىNA, منیت معتاد, اعضای اولیه NA, ثبت جلسات NA, چراغ روشن جلسه,

Visits: 24

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!