انسجام و کارآمد بودن,مقام یک انجمن,اساسی ترین اصول NA

انسجام و کارآمد بودن,مقام یک انجمن,اساسی ترین اصول NA


انسجام و کارآمد بودن

انسجام و کارآمد بودن,مقام یک انجمن,اساسی ترین اصول NA

هدف اصلی

در انجمن معتادان گمنام، شیوه های زیادی برای سر و سامان دادن به کارها وجود دارد. و درست به همان صورت که هر یک از ما صاحب شخصیتی خاص خود است ، گروه شما هم هویت خود، شیوه های اجرایی خود و ابتکارهای خاص خود را در رساندن پیام NA به وجود خواهد آورد. باید هم همین طور باشد. در NA ما اتحاد را تشویق می کنیم، نه هم شکل شدن را .

کتابچه گروه

انسجام و کارآمد بودن

در مفهوم هشتم آمده : ساختار خدماتی ما به انسجام و کارآمد بودن ارتباطات مان بستگی دارد ، که می شود افزود که تقریبا همه چیز در معتادان گمنام به انسجام و کار آمد بودن ارتباطات ما بستگی دارد . از بهبودی شخصی گرفته تا وجهه ما نزد مردم، اتحادمان در مقام یک انجمن، در اختیار داشتن امکانات برای انتقال پیام، و بله، این که چه قدر به خدمت گزاران معتمدمان ، اطمینان می کنیم.

ما می کوشیم در ارتباطات مان صریح، صادق و شفاف باشیم ؛ منتها این ویژگی ها را باید با هوشمندی و حساسیت متعادل کرد، تصریح بودن خیلی وقت ها کار پیچیده ای است، مخصوصا هنگامی که می دانیم حرفی که باید بزنیم ناخوشایند خواهد بود. ممکن است وسوسه بشویم که خبرهای ناگوار را لاپوشانی یا با انواع توجیه و تفسيرها همراه کنیم، ولی تأثیر این کار درست مثل عذر و بهانه تراشیدن به هنگام جبران خسارت خواهد بود .

صداقت یکی از اساسی ترین اصول NA است. پیروی از این اصل از همان ابتدای بهبودی، هنگامی که ما به عجز و آشفتگی مان اقرار می کنیم ، آغاز می شود، و سپس بر اثر ارتباط با یک راهنما و نیرویی برتر ، در صادق بودن آزموده تر می شویم.

انسجام و کارآمد بودن,مقام یک انجمن,اساسی ترین اصول NA
رعایت شفافیت در ارتباطات، کار پیچیده ای است. اگر بخواهیم تمام جزئیات را بیان کنیم، ممکن است اصل مطلب گم بشود. از طرف دیگر، نباید آن قدر درگیر موجز حرف زدن شویم که جزئیات بینی از دست برود، بسیار مهم است که در انجمنی چنین چند صدایی و گوناگون ، زبان ارتباطی ما دقیق، گویا و صریح باشد .

برای ارتباط تأثیر گذاری باید مخاطبانمان را بشناسیم. باید بدانیم چه چیزهایی برای آنها مهم است. چه چیزهایی را می خواهند بدانند؟ چه چیزهایی را لازم است بدانند؟ ما باید از دیدگاه های آنان آگاه باشیم، حتی اگر با دیدگاه های ما فرق کند. چنین حساسیتی باعث می شود بفهمیم در چه مواقعی بهتر است نظرمان را ابراز نکنیم .

از همه مهم تر این است که ارتباطات در معتادان گمنام باید دو طرفه باشد، نه به صورت تک گویی . ما باید همان قدر که حرف می زنیم، گوش بدهیم. تک تک هیئت ها و کمیته های خدماتی، تنگاتنگ گروه ها و تک تک اعضاء ركن رشد و ثبات NA هستند و کمال ما در گرو ، شنیده شدن تک تک این صداهاست .

انسجام و کارآمد بودن,مقام یک انجمن,اساسی ترین اصول NA

منبع : مجله راه NA

 

Visits: 41

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!