الگوی بهبودی من

الگوی بهبودی من,معتاد به مواد مخدر,رابطه جدید معتاد,فردای بهتر معتاد,راه جدید زندگی معتاد

اسم من سلوان ( بانو ) و یک معتاد از کشور مصر هستم ، به مدت دو سال معتاد به مواد مخدر بوده ام و اکنون مدت ، یک سال و پانزده روز است که پاک هستم ، راهنما دارم و اکنون در حال مرور قدم سوم هستم.

راهنمایم بیشترین کمک را در مسیر بهبودی توانست به من اهدا کند و مرا به انسانی دیگر تغییر داد ،الگوی بهبودی من ، راهنمایم است ، چیزهایی که باعث شده اند من پیام بهبودی را دریافت کنم ؛ اولاً ایمانی که به خداوند داشتم و ثانیاً رفتارهای راهنمایم بود ، زیرا می دیدم که همیشه در حال انجام کارهای نیک است ، اینها باعث شده اند که باور کنم ، همه چیز گذرا است و تغییر برای من نیز ممکن است.

در قدم اول یاد گرفتم که به تنهایی فردی عاجز هستم و لازم است که رابطه جدیدی را با همدردان و اطرافیانم برقرار کنم، قدمهای اول تا سوم مکمل یکدیگر هستند، شما نمی توانید به ذهن بیمار خودتان اعتماد کنید و اقدام به عمل نمائید و از بابت نتیجه کار ، خیالتان راحت باشد.

هر وقت که وسوسه بازگشت به رفتارهای گذشته به سراغم می آید ، آنرا مشارکت می کنم و به خودم یادآوری می کنم که کجا بوده ام و اکنون کجا هستم، همچنین به یاد می آورم که چگونه به واسطه لغزش هایم ، متحمل درد می شدم.

به یاد انزوای خود و اینکه چگونه احترام و قدر و منزلتی نزد هیچکس نداشتم ، می افتادم، به یاد کسانی که دچار لغزش شده اند و اینکه در مشارکت خود می گفتند : بدترین اتفاق زندگی آنها لغزش بوده است ، می افتادم. الگوی بهبودی من,معتاد به مواد مخدر,رابطه جدید معتاد,فردای بهتر معتاد,راه جدید زندگی معتاد

به یاد خود می آوردم ، چگونه از عهده هیچ کاری به جز آزار رساندن به خود و دیگران ،بی احساس بودن و فرار از مسئولیت ها و اینکه همیشه احساس ناتوانی می کردم ، می افتم .

به یاد احساس های زننده خود می افتادم و خدا را شکر می کنم که اینجا هستم و اکنون پاک ام ‌و فقط برای امروز زندگی می کنم.

من باید تلاش کنم که چیزهای زیادی ، از انجمن یاد بگیرم و ایمان دارم که فردای بهتری را تجربه خواهم کرد، من آرزوهای زیادی را لیست کرده ام و انتظار دارم که در انجمن به آنها برسم.

همیشه در انجمن می گویند : بدترین روز پاکی از بهترین روز مصرف بهتر است، دلیل اش این است که از چیزی ترس نداریم و در حال انجام کارهای اشتباه گذشته نیستیم و به خودمان و خانواده مان و باور جدیدی که به ما ، پیدا کرده اند احترام می گذاریم.

اکنون به نعمت ها و عشقی که در اطرافیان ام و خانواده ام وجود دارد و اینکه تمام زیبائی های زمان مصرف ، دروغی بیش نبوده است ، نگاه می کنم ، اکنون احساس می کنم که در اجتماع فردی تاثیرگذار هستم و این باعث شده  است ، به خویشتن پذیری برسم.

چیزی که بیش از هر چیز توانست در انتخاب راه جدید زندگی به من کمک کند ، این است که از هر چیزی که مرا به زندگی گذشته مرتبط می کرد ، مثل دوستان زمان مصرف ام اجتناب می کنم .

اکنون متوجه شده ام که برای رسیدن به اینجا ، در زمان اعتیاد فعال ، چیزهای زیادی مانند : احترام خود، تحصیلات دانشگاهی  و آزادی خویش را هزینه کرده بودم ،  و شجاعت ، کنار آمدن با واقعیت های زندگی گذشته در انجمن نصیب ام شده است .

دیگر غیر ممکن است ، این فرصتی که خداوند به من هدیه داده است از دست بدهم ؛ فرصتی که اگر به من داده نمی شد ، یا در زندان بودم ، یا دچار مرگ می شدم .

الگوی بهبودی من,معتاد به مواد مخدر,رابطه جدید معتاد,فردای بهتر معتاد,راه جدید زندگی معتاد

متن عربی :

اناسلوان مدمنه
من (مصر)
مدة التعاطى كانت سنتين والتعافى سنه و15 يوم ، معاي مشرفه فى الخطوه ثلاثه. أكثر حاجه ساعدتني فى التعافي وخلتنى بنى آدم جديده ، إيماني بربنا ان كل حاجه هتعدى وان ديماهوبيعمل الخير ان بعتلي رسالة التعافى احترام عجزى إلى فى الخطوه الاوله ويكون ليا دور مع إلى حوليا.

الخطوات الثلاثه بيكملو بعض. انك متثقيش ف دماغك وتشاركى وتكونى دايرة ثقه. وكل ماتجيلي فكره عن اشتياقى لحياتى القديمه ، بفتكر قاعى وان كنت فاقدة الحترام بشارك وافكر نفسى أن كنت فين وبقيت فين ، بفتكر ان تعبت ازاى من اعراض الانتكاس بفتكر الناس إلى انتكسووبتقول ان اسوء حاجه فى حياتهم أنهم انتكسو. بفتكر ان كنت فاقده اقوم بأى دور غيرالاذى وعدم الإحساس والهروب والضعف ، بفتكراحاسيسى الوحشه وبقول الحمدلله ان انا هنا ومتعافيه وان ماشيه لليوم فقط.

كل موقف بالمفروض اعمل ان اتعلم من الزماله وايمانى ان بكره هيكون احلى واحسن. وعندى حاجات كتير كتباها فى الزماله.

ديمابيقولو فى الزماله ان اوحش يوم فى التعافى هواجمل من اجمل يوم فى الضرب لانك مش خايفه من حاجه مش بتعملى حاجه غلط محترمه نفسك واهلك والثقة إلى اداهولك تانى وأن كل الحجات المزيفه كانت فى فتره المخدرات.

ببص على النعم إلى حواليا والحب الحقيقى إلى فى بيت اهلى وان ليادوروتاثيرفى المجتمع ده بيحسسنى بوجودى وبحبى لنفسى .

ان ابعدت نفسى عن اى حاجه ليها علاقه بحياتى القديمه من مكان وأشخاص وادوات. وان أى حاجه وحشه بتحصلى من سمعه اوان افقدكليه الطب اوان أفقد الحريه دى كلهامن فواتيرى إلى بدفعها (إلى يغلط بيتحاسب )ودى الشجاعه إلى علمتهالى الزماله من غيرماادخل السجن ولااتسبب فى مرض جسدى.

مستحيل اضيع الفرصه إلى ربنا أداهالى.

الگوی بهبودی من,معتاد به مواد مخدر,رابطه جدید معتاد,فردای بهتر معتاد,راه جدید زندگی معتاد

نویسنده : (سلوان)

الگوی بهبودی من,معتاد به مواد مخدر,رابطه جدید معتاد,فردای بهتر معتاد,راه جدید زندگی معتاد

منبع : معتادان گمنام کشور مصر

 

 

Visits: 71

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!