اعمال ابتکار آمیز روح,اعتماد به فرایند بهبودی,امید و آزادی از اعتیاد فعال,پاداش واقعی بهبودی

اعمال ابتکار آمیز روح,اعتماد به فرایند بهبودی,امید و آزادی از اعتیاد فعال,پاداش واقعی بهبودی


اعمال ابتکار آمیز روح

اعمال ابتکار آمیز روح,اعتماد به فرایند بهبودی,امید و آزادی از اعتیاد فعال,پاداش واقعی بهبودی

همچنان که اعتماد به نفس مان نسبت به روحانیت خود افزایش میآبد ، تمایل بیشتری پیدا می کنیم تا هم در رابطه با اقدامات روحانی و هم در مورد روش زندگی مان , في البداهه عمل کنیم.

تمایل پیدا می کنیم کار درست را انجام داده و ترس های خود را رها کنیم. در ابتدا فقط روزانه در صحنه حضور داشته و آماده خدمت خواهیم بود ، اما سپس تمایل پیدا می کنیم به بهترین نحو ممکن درخدمت منافع والاتر جامعه باشیم.

کارمان را با پیروی از پیشنهادات شروع نموده و در جهت انجام کار درست با انگیزه درست ، آن را ادامه می دهیم. می توانیم در همین جا توقف کنیم ،اما اگر تمایل داشته باشیم به چیزهای بیشتری برسیم ، فرصت آن را داریم که حتی از بزرگترین انتظارات خود نیز فراتر رویم.

تجارب ما بسیاری از تردیدهایمان را درمورد روحانیت برطرف می نمایند. می توانیم به سادگی آن رابطه ای را که می خواهیم با نیروی برتر خود برقرار کنیم و دیگر نگران آنچه که درک نکرده و نمی دانیم نباشیم.

هر زمان که تجربه ای ما را از نو بیدار می کند، بیشتر نسبت به نیرویی که ما را برای بیدار شدن در مقابل زندگی مان هدایت و تشویق می کند، آگاهی پیدا می کنیم.

بیداری های روحانی مان ، چه بزرگ و چه کوچک خودشان را در قالب تمایل مان به تمرین اصول و حمل پیام، نشان می دهند. خدمت چیزهای زیادی را در باره روحانیت به ما می آموزد.

با خدمت کردن هم یاد می گیریم چگونه خدمت کنیم و هم بواسطه آن عشق و سپاسگزاری مان را به نمایش می گذاریم. هنگامی که تلاش هایمان را همسو می کنیم، نتیجه حاصله به مراتب بیشتر از جمع تک تک تلاش هایمان خواهد بود.

به همین ترتیب تصمیمات گروهی خردمندانه تر از تصمیمات فردی مان بوده و نیروی جمع به مراتب بیشتر از نیروهای فردی مان می باشد. سنت دوم به ما یادآوری می کند که در خدمت یک خداوند مهربان تلاش های ما را راهنمانی می کند و هنگامی که پس روی های موقتی و عدم توافقات کوتاه مدت به گونه ای با رساندن پیام تداخل پیدا نمی کنند. خود را نشان می دهد.

با مشاهده این که یک نیروی برتر در NA کار می کند به این باور می رسیم که آن می تواند در زندگی مان نیز موثر باشد. یکی از اعضا چنین مشارکت کرد:” هر زمان گروه خانگی من تصمیمی را به دلیل آنکه برخی از ما مطمئن نیستیم چه کار کنیم، به تعویق می اندازد. معمولا بعدها تصمیم بهتری می گیریم. یادگرفته ام این را در زندگی شخصی خودم نیز انجام دهم: هنگامی که برای دعا تامل می کنم، تصمیمات بهتری می گیرم”.

اعمال ابتکار آمیز روح,اعتماد به فرایند بهبودی,امید و آزادی از اعتیاد فعال,پاداش واقعی بهبودی
بعضی اعضا خدمت در NA را زمین تمرین می بینند، جایی که تمرین کردن اصول پذیرش و احترام متقابل را می آموزیم. علی رغم اینکه ما هدف و پیمان مشترکی داریم. این یادگیری همیشه با ملایمت همراه نیست. و از آنجائی که در NA همه با هم برابریم و همه در حال یادگیری هستیم، در عین دانش آموز بودن آموزگار هم هستیم.

مهم نیست چه مدتی در NA به سر می بریم، به نظر می رسد هنگامی که مشغول هستیم، همیشه شانس برای کمی بیشتر آموختن در باره خودمان وجود دارد. در آغاز بخشی از خدمت ام را برای جا افتادن در انجمن انجام دادم. اعمال ابتکار آمیز روح,اعتماد به فرایند بهبودی,امید و آزادی از اعتیاد فعال,پاداش واقعی بهبودی

به مرور زمان یک خواسته واقعی برای خدمت کردن در من رشد کرد. خدمت احساس خوبی را در باره خودم ایجاد می کند. مفید و امیدوار هستم، و هر روز برای اعضای تازه وارد دعا می کنم تا به ما به پیوندند و در رساندن پیام کمک مان کنند.

رشد در NA زمان درازی می برد. برای ماندن در برنامه مجبور شدم بردباری، امید، پذيرش, عشق و تعهد را بیاموزم”.

اعمال ابتکار آمیز روح,اعتماد به فرایند بهبودی,امید و آزادی از اعتیاد فعال,پاداش واقعی بهبودی
در دنیای مان می توانیم خیلی کارها را انجام دهیم. زمانی که بهبودی را دنبال می کنیم، اعتيادمان دیگر محدودمان نمی کند. ما هم در داخل و هم در بیرون از انجمن ارزشمند هستیم. امروز درک می کنم وسیله ای هستم که نیروی برترم از طریق آن اراده خود را به نمایش می گذارد.

حق انتخاب دارم که با هماهنگی بنوازم و آهنگی تازه بیافرینم، یا بدون دلیل خاصی سر و صدا کنم”. با رعایت اصول روحانی می توانیم زندگی کنیم، کار کنیم و شرایط زندگی واقعی را در داخل و بیرون از NA بپذیریم.

هنگامی که قدم ها را به ترتیب کار می کنیم، یاد می گیریم آنها را در امور روزمره خود به کارگیریم. اگر این اصول را به اجرا در آوریم، هرگز مجبور نخواهیم شد که دوباره مصرف کنیم، و می توانیم توانائی خود را برای خدمت کردن و مقابله با آنچه که زندگی در برابرمان قرار می دهد، به طور مداوم افزایش دهيم.

به ناتوانی خود اقرار نموده، درخواست کمک کرده، اشتباهات مان را پذيرفته و روی نقص ها و جبران خسارت هایمان کار می کنیم. سپس راهنمائی مداوم را از نیروی برترمان درخواست می نمائیم. همچنانکه این اصول را در افکار و اعمال روزانه خود پیاده می سازیم، کیفیت زندگی مان را بالا می بریم.

با کارکرد قدم ها و بکارگرفتن روزمره آنها در زندگی مان به تدریج مشکلات خود را حل می کنیم. مشارکت داستان زندگی مان و یا خواندن ترازنامه مان, کمک می کند تا آشفتگی هایمان را سرو سامان دهیم.

هرگاه که یکی از قدم ها را با جدیت می پذیریم. رشد روحانی عمیق تری را تجربه می کنیم. دوباره و دوباره تسلیم می شویم، از جنگ دست می کشیم و به فرایند بهبودی اعتماد می کنیم.

هر بار که این کار را انجام می دهیم. یک دریچه دیگر در درون مان باز می گردد. خط شدیدی که در درون مان حس می کردیم، با تمرین دعا، مراقبه و خدمت کردن پر می شود. همچنان که نقائص مان کنترلی را که زمانی برروی ما داشتند از دست می دهند.

آزاد می شویم تا به نحو احسن زندگی کنیم. انتخاب های محدودی که داشتیم، گسترده تر می گردند و ما دیدن رویاها، داشتن تصورات و خلاقیت, حل کردن مسائل و یا فقط لذت بردن از زندگی را آغاز می کنیم. برنامه انجمن معتادان گمنام شالوده محکمی را برایمان فراهم می کند که می توانیم از آن برای دستیابی به هر آنچه که با اصول روحانی همخوانی دارد استفاده نماییم. یاد می گیریم به اصول NA اعتماد کنیم تا ما را در تمام امور زندگی مان راهنمائی نمایند.

اعمال ابتکار آمیز روح,اعتماد به فرایند بهبودی,امید و آزادی از اعتیاد فعال,پاداش واقعی بهبودی
معتقد بودن نسبت به کاری که انجام می دهیم اهمیت دارد. دیگر خودمان را به خاطر منطبق کردن با اطرافیان، تغيير نمی دهیم. به خاطر این اعتقاد راسخ نويافته، مسیر روشن تری را دنبال می کنیم. یکی از اعضا چنین گفت: پیش از NA من ترسو و دنباله رو بودم اما اکنون بیداری روحانی ام مرا وادار می کند تا نسبت به باورهایم استوار بایستم” رنجش، ترس، و تكبر باعث می شوند نتوانيم في البداهه عمل کنیم و با خلاقیت داشته و آزاد باشيم.

هنگامی که از روی عشق و با از خودگذشتگی عمل می کنیم. اثرات رنجش, ترس و تکبر را از میان برمی داریم. یاد می گیریم بدون آنکه در پی تأیید دیگران باشیم به همه احترام بگذاریم و دوستشان بداریم.

اعمال ابتکار آمیز روح,اعتماد به فرایند بهبودی,امید و آزادی از اعتیاد فعال,پاداش واقعی بهبودی
چیزهایی را که در جلسات می آموزیم به زندگی مان برده و با تمرین آنها، به اعضای مسئول اجتماع خود تبدیل می شویم. خدمت کردن در سراسر دنیا حائز اهمیت است. گاه به گاه در مسیری قرار می گیریم که به طور مستقیم و یا غیر مستقیم به دیگران خدمت می کنیم. یکی از شگفت انگیز ترین حس هایی که می شناسیم این است که بخشی از انسانیت باشيم.

هنگامی که اصول روحانی را تمرین می کنیم، آگاهي و هم دلی را نسبت به دیگران تجربه می کنیم. روحانیت حس انسان بودن را به ما می آموزد. پس از سال ها انزوا، حس “تندرستی” در ما جوانه می زند و خاطر جمع می شویم، همان جایی هستیم که باید باشيم.

این روش زندگی را با خویشاوندان، همکاران و در تمام روابط دیگر مان تمرین می کنیم. روزانه حداکثر تلاش خود را به کار می گیریم. برخی اوقات پیشرفت کمی می کنیم و در اوقات دیگر با پیشرفت چشمگیری در تمرین اصول می کنیم و یا واقعأ کم می آوریم.

پیشرفت ما همیشه یکنواخت نیست اما با گذشت زمان می بینیم که پیشرفت رخ می دهد. یاد می گیریم بر طبق اصول زندگی کنیم. یاد می گیریم به درخواست یا پیشنهادی که برایمان مناسب نیست نه بگوییم. حتی اگر این باعث شود تائيد کسی را از دست بدهیم. یاد می گیریم از خودمان و مسئولیت هایمان مراقبت كنيم و هنگامی که جریانات زندگی برطبق خواسته هایمان پیش نمی روند. دیگران را سرزنش نکنیم. به تدریج فرصت های موجود برای رشد کردن را هم در بهترین روزهايمان و هم در بدترین روزهایمان مشاهده می کنیم.

اعمال ابتکار آمیز روح,اعتماد به فرایند بهبودی,امید و آزادی از اعتیاد فعال,پاداش واقعی بهبودی
امید و آزادی از اعتیاد فعال خیلی زود به دست مان می رسد و رایگان در اختیارمان قرار می گیرد. این چیزی است که برخی از ما ” ابرهای صورتی” می نامیم و بدون انجام کار خاصی برایمان اتفاق می افتد. اما زمانی فرا خواهد رسید که دریافت نمودن تنها خاتمه پیدا می کند و ما به یک تقاطع می رسیم. بسیاری از ما همین جا می مانیم و هرگز نمی فهمیم چه چیزی را از دست داده ایم. پاداش واقعی بهبودی با بازپس دادن و بخشش از روی سپاسگزاری نسيبمان خواهد شد.

سپاسگزاری برای چیزهایی که به ما داده شده و امید به چیزهایی که قرار است بدست بیاوریم. زندگی روحانی به معنی با عشق خدمت کردن است. نخست دریافت می کنیم. سپس واگذار می کنیم و بعد به مشارکت می گذاریم. سرشار از زندگی بودن، بیان خلاقانه عشق به نیروی برتر مان است. سرشار از زندگی بودن، بیدار بودن و صداقت در باره آن چه که هستیم، یک هدیه به ما و از ما به دیگران است.

اعمال ابتکار آمیز روح,اعتماد به فرایند بهبودی,امید و آزادی از اعتیاد فعال,پاداش واقعی بهبودی
ارتباط روحانی، ما را به سوی یک زندگی تازه، پر نشاط و بی نهایت آموزنده هدایت می کند و در درون خود شوق به زندگی را کشف می کنیم. تجربیات مان به ابزاری برای التیام بخشیدن و روشی برای ایجاد همدلی تبدیل می شوند. زیبایی و شفافیتی را که هرگز گمان نمی کردیم در ما وجود داشته باشد. در درون خود می یابیم. هرطور که ارتباط آگاهانه را تجربه کنیم، به نظر می آید یک حس پذیرش و رهایی از پریشانی به همه مان دست می دهد.

اصول معتادان گمنام ابزاری هستند که ما برای کنار آمدن با هر آنچه که زندگی بر سر راه مان می گذارد. بدان نیاز داریم. پیروی از اراده نیروی برترمان، ما را از همیشه به آرزوهای قلبی مان نزدیک تر می نماید. آرزوهایی مانند: مورد محبت دیگران قرارگرفتن، مفید بودن، و جزئی از چیزی بزرگتر از خودمان بودن.

زیربنای روحانی که در NA پیدا می کنیم، به ما اعتماد به نفس می دهد تا زندگی کنیم و از زندگی مان لذت ببریم، به دیگران کمک کنیم و پیام NA را دست نخورده به جانی که باید برود منتقل کنیم و بدانیم که دقیقا به جانی که نیاز داریم باشیم هدایت می شویم.

وصل بودن به دنیا را حس می کنیم و زندگی مان هدفمند می گردد. شهامت پیروی از قلب مان، گوش دادن به ندای درون مان، خلاقیت، تعهد پذیری، گشتن و زندگی کردن را پیدا می کنیم
ما با امید اینکه جان خود را حفظ کنیم وارد معتادان گمنام می شویم.

اما در عوض عشق, شهامت, احساس وصل شدن و مسیر زندگی را پیدا می کنیم. در تمام زندگی به دنبال آرامش و امنیتی گشتیم که در بهبودی تجربه می کنیم. همانطور که در جستجوی آراده نیروی برترمان برای خودمان هستیم، به درک بهتری از اهداف خودمان می رسیم. بیداری روحانی یک فرایند است و شاید تمام برنامه در باره این فرایند باشد. روح در حال بیداری خود را تغذیه می کنیم و می دانیم که آزادیم با وقار , درستکاری و سربلندی زندگی کنیم .

اعمال ابتکار آمیز روح,اعتماد به فرایند بهبودی,امید و آزادی از اعتیاد فعال,پاداش واقعی بهبودی

منبع : کتاب پاک زیستن

 

Visits: 34

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!