اعضای قابل قبول، مسئول و سازنده

اعضای قابل قبول، مسئول و سازنده,اقدامات تبهکارانه معتاد,تیزبینی معتاد,دلیل اعتیاد

من تاکنون به عنوان عضوی از انجمن معتادان گمنام، عناوین ذکر شده بالا را دریافت کرده ام، حتی چیزی بیشتر از این مطلب، پیامی است که نشریات مان آن را بیان کرده اند: «بهبودی از اعتیاد فعال». من نسبت به زمان مصرف، بسیار صادق، امیدوار، با شهامت، متواضع، مسئول، صبور، عاشق و متین شده ام.

همچنین من بیست و دو سال است که با یکی از اعضای انجمن ازدواج کرده ام؛ یک دختر سیزده ساله دارم با پدر و مادرم، تا پیش از فوت شان رابطه ای سرشار از عشق داشته ام؛ سی و سه سال است که دیگر دستگیر نشده ام؛ شغلی با درآمد خوب دارم: مالیاتم را پیش از موعد سر رسیدشان می پردازم و در هر انتخاباتی رأی می دهم.

مردم با این تفاسیر می گویند: خب، پس تو الان عضو مسئول و سازنده جامعه هستی ، این مطلب همیشه در ذهن من نقش بسته است، درست است که من به عنوان معتاد در حال بهبودی، به خودم افتخار می کنم اما ممکن است، جامعه مرا این گونه نگاه نکند.

من در اوائل بهبودی، به طور منظم خون اهداء می کردم ،تا اینکه یک روز به من پرسش نامه ای داده شد که یکی از سوالات آن این بود: «یا تا به حال تزريق درون وریدی داشته اید؟ » راستش را بگویم، من جواب را «بله» زدم و بعد آنها به من اطلاع دادند که از این پس به خون من احتیاج ندارند.

حتی علیرغم اینکه به لطف خدا من به بیماری ایدز و هپاتیت سی مبتلا نشده ام، اما آنها خون من را قبول نکردند، با این حال، من هر چند سال یکبار، این کار را محض احتیاط انجام می دهم
اخیرا هم برای یک پست داوطلبانه درخواست داده ام.

مراحل درخواست شامل یک تحقیق سخت گیرانه در مورد پیشینه فرد و یک تست دروغ شناسی در مورد بررسی هر گوشه ای از زندگی اوست، حال این حقیقت خودش را نشان می دهد که ۲۵ سال پاکی من، نتوانست به این که من در ۱۷ سالگی سه بار به دلیل اقدامات تبهکارانه دستگیر شده ام، غلبه کند.

اعضای قابل قبول، مسئول و سازنده,اقدامات تبهکارانه معتاد,تیزبینی معتاد,دلیل اعتیاد
زمانی که مردم از من می خواهند که کارهای داوطلبانه انجام دهم و این گونه کمکم کنند، تا این موانع را پشت سر بگذارم، از من سوال می پرسند که تا بحال چند مرتبه ماریجوانا، ال اس دی، شیشه و سایر مواد مخدر را مصرف کرده ام.

از آن جایی که من هر سوالی را صادقانه جواب می دهم، احساس می کنم که آنها کسی مثل من را با چنین سابقه ای، دیگر برای سازمان شان نمی خواهند، این قضیه من را ناامید و رنجیده خاطر می کند و من با تیزبینی متوجه می شوم که ، هنوز دروغ قدیمی که اگر یکبار معتاد شوی، برای همیشه معتاد خواهی ماند» در ذهن بسیاری هنوز وجود دارد.

این تجربیات سبب شده تا من نسبت به عشق و پذیرشی که در NA دریافت می کنم، سپاسگزار باشمt این عشق و پذیرش به من عضویتی می دهد که مال خودم است تا آن جایی که من تمایل به پاک ماندن داشته باشم.

همچنین مکانی را برای خدمت کردن در اختیار من قرار می دهد که بدین گونه بتوانم با در اختیار گذاشتن آن چه که دارم، آن را حفظ کنمt در آخر نیز به من اعتماد بنفسی می دهد که یک روز، اگر خواست خدا هم به همین نحو باشد، خواهم توانست مجددا خون اهدا کنم و کار داوطلبانه انجام دهم، علیرغم اینکه من در ۱۷ سالگی دستگیر شده ام.

پایان این داستان هم این است که من به خودم اجازه دادم تا چند روز ناراحت باشم و درد این رنجیدگی خاطر را هنگامی که دوستانم از آموزش های مرتبط با این سازمان داوطلبانه تعریف می کردند را تحمل کنمt اما دعای آرامش به من کمک کرد تا به آرامش ذهنی قبلی خودم برگردم.

با اینکه من نمی توانم در این سازمان کار داوطلبانه انجام دهم، با این حال می توانم به نحوی دیگر و برای همان افراد، کار داوطلبانه انجام دهمt من با موجی از انرژی که دارم و با مهارت هایی که در ساختار خدماتی آموخته ام، می توانم به سایر معتادانی که هنوز در عذابند، کمک کنم.

هر بار که به این موضوع فکر می کنم عضویت من در جامعه به دلیل اعتیادم، محدود شده، سر خورده می شوم اما همین اعتیاد باعث شده تا من عضوی از انجمن معتادان گمنام شوم و همچنین سبب تمام نعماتی شده که من تاکنون دریافت کرده ام. (نویسنده:گمنام)

اعضای قابل قبول، مسئول و سازنده,اقدامات تبهکارانه معتاد,تیزبینی معتاد,دلیل اعتیاد

برگرفته از مجله the heartbeat ۲۰۱۹ MAR-APR

 

ترجمه از مجله پیام بهبودی

 

Visits: 132

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!