اعتماد، اولین گام در مسیر بهبودی

اعتماد، اولین گام,اولین راهنمای من,برنامه ی معتادان,ترس معتاد,اهمیت درخواست کمک

اولین رابطه ام با انسان دیگر

قبل از آمدن به NA همه ما در مرز بین انسان بودن و نبودن زندگی می کردیم و هر روز عمیق تر و عمیق تر در ترس، انزوا و ناامیدی فرو میرفتیم، ما می خواستیم راه دیگری برای زندگی پیدا کنیم، ولی به نظر می آمد راه حل همیشه از ما فرار می کرد. زمانی که حاضر شدیم در جلسات NA شرکت کنیم و برنامه ی معتادان گمنام را یاد بگیریم زندگی ما شروع به تغییر کرد و ما به اهمیت درخواست کمک پی بردیم. ” برای من، رابطه من و راهنمایم تبدیل به اولین رابطه ام با انسان دیگر (هنوز هم این گونه هست) کسی که قلبم را بر روی امکان تبدیل شدن به عضوی از انسانیت باز کرد.”

***

من هم جزئی از NA هستم

“اگر یک نفر باشد که من در زندگی به او نیاز داشته ام، همان اولین راهنمای من است. او کسی بود که به من این احساس را داد: « من هم جزئی ازNA هستم. » او چهره ای دوستانه در جهانی پر از درد بود. در زمان هایی که دیگر توانایی نداشتم، او کسی بود که به من کمک می کرد تا به راه خود ادامه دهم. یکی از بزرگترین هدایای NA شنیدن پیام بهبودی از طریق عشق و مهربانی است.”

***

سال ها از آن روز می گذرد

“من پس از جلسه به طرف خانمی رفتم و بی صبرانه منتظر ماندم که با او حرف بزنم. خیلی عصبی بودم. لکنت زبان گرفتم و صدای ام از ته گلو خارج می شد. اما او شماره تلفن خود را به من داد و گفت که با او تماس بگیرم، این یک جواب قاطع نبود اما به هر حال به او زنگ زدم. من امروز هنوز هم از او چیز یاد میگیرم.

گرچه سال ها از آن روز می گذرد و ما کیلومترها از یکدیگر دور هستیم. به این ترتیب ما با یک دیگر یک ارتباط بسیار زیبا داریم و من می دانم که روح ما همیشه به یکدیگر وصل است.

(کتاب راهنما و رهجو)

اعتماد، اولین گام,اولین راهنمای من,برنامه ی معتادان,ترس معتاد,اهمیت درخواست کمک

Visits: 273

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!