اصول اولیه و مبانی خطوط تلفنی NA,جذب یک معتاد,کمک تلفنی NA,داوطلبان NA,تحت تاثیر مواد مخدر

اصول اولیه و مبانی خطوط تلفنی NA,جذب یک معتاد,کمک تلفنی NA,داوطلبان NA,تحت تاثیر مواد مخدر


اصول اولیه و مبانی خطوط تلفنی NA

اصول اولیه و مبانی خطوط تلفنی NA,جذب یک معتاد,کمک تلفنی NA,داوطلبان NA,تحت تاثیر مواد مخدر

شاید اولین تعامل یک شخص با معتادان گمنام، طی تماس با یکی از خطوط تلفنی NA که گاهی خط تلفنی کمک هم نامیده می شود، صورت گیرد. این تماس ها حیاتی هستند. تماس با یکی از خطوط تلفن NA می تواند تفاوت زیادی در جذب یک معتاد به جلسات NA ایجاد نماید. بایستی به تماس گیرنده طوری پاسخ دهیم که احساس کند برای او اهمیت قائلیم. می توانیم افراد داوطلب را تشویق کنیم تا از تجربه و آگاهی خود در مبحث روابط عمومی، در راستای این فرصت خدماتی بزرگ استفاده کنند. در ادامه به روش هایی پرداخته شده است که یک بدنه خدماتی می تواند با آنها منابع خود را بسنجد، فرد مناسب برای پاسخگویی به راهنمای تلفن را انتخاب کند، به داوطلبان راهنمای تلفن ها آموزش داده و آنها را آماده سازد و کارهای خدماتی را طوری هماهنگ کند که به موفقیت بیشتر خطوط تلفنی محلی کمک کند.

موضوعات کلیدی:

خطوط تلفن و هسته اصلی روابط عمومی برنامه ریزی و آمادگی برای بدنه های خدماتی توجه به چالش های معروف و گفت وگو در مورد آنها عملی ساختن برنامه ها منابع خطوط تلفن و هسته اصلی روابط عمومی همکاری، نه وابستگی تیم های مخصوص خطوط تلفن ها به برقراری ارتباط با مردم و سازمانهای خارج از NA کمک می کنند.

اینها گروه هایی هستند که پیوسته با معتادان سروکار دارند؛ مانند مقامات انتظامی، حامیان افراد بی خانمان و سازمان های بهزیستی که علاقه مندند به معتادان کمک کنند تا زندگی عاری از هر گونه مواد را تجربه کنند.

همکاری ما با دیگر سازمان ها نشان می دهد که NA برنامه ای معتبر برای بهبودی است و این چهره NA را در جامعه برجسته تر می سازد. ما می توانیم فعالیت های خود را با راهنمایی گرفتن از سنت هایمان انجام دهیم. با تمرکز روی هدف اصلی مان، موجب رشد اتحاد و سازگاری با یکدیگر و جامعه اطرافمان می شویم. انجام فعالیت ها طبق اصول به ما کمک می کند تا اعتماد عمومی را نسبت به موثر بودن برنامه NA جلب کنیم. این مسئله احتمال اینکه اعضای دیگر گروه های جامعه شماره خطوط تلفن NA محلی را با اعضای بالقوه خود به اشتراک بگذارند، افزایش می دهد.

اصول اولیه و مبانی خطوط تلفنی NA,جذب یک معتاد,کمک تلفنی NA,داوطلبان NA,تحت تاثیر مواد مخدر

سوالات قابل تأمل

چطور همکاری با سازمانهای خارج از NA به پاسخگویی به تلفن ها کمک می کند؟

کمیته ها و گروهها می توانند چه همکاری هایی در جهت افزایش دسترسی به شماره تلفن ها داشته باشند؟

جاذبه فعالیت های ما به منزله سخنانی قاطعانه با اعضای بالقوه، متخصصان و عموم مردم هستند. زمانی که خدمات تلفنی منسجم، قابل اعتماد و مسئولانه ارائه میدهیم، در واقع برنامه بهبودی را در عمل نشان داده ایم. فعالیت های کوچک ولی منسجم موجب شهرت ما هستند؛ بنابراین، خطوط تلفن ما بایستی همانگونه که هدف گذاری شده اند، عمل کنند ارائه یک شماره خط کمک تلفنی NA ما را ملزم می کند تا اطمینان حاصل کنیم که به هر یک از تماس ها توسط داوطلبان NA، سرویس های پاسخگویی یا سیستم خودکار پاسخگویی، پاسخی داده می شود.

مسئله مهم این است که افراد تماس گیرنده متوجه می شوند که می توانند روی ما حساب کنند و ما به آنها اهمیت می دهیم. ما فورا به پیام ها پاسخ می دهیم و با کسانی که برای درخواست کمک یا گرفتن اطلاعات در مورد NA قبلا تماس گرفته اند، خود تماس می گیریم. با تمام این راه ها و نیز روش های دیگر، خدمات تلفنی ما، فرصت هایی را فراهم می سازند تا معتادانی که هنوز از اعتیاد رنج می برند، به جلسات ما جذب می شوند.

اصول اولیه و مبانی خطوط تلفنی NA,جذب یک معتاد,کمک تلفنی NA,داوطلبان NA,تحت تاثیر مواد مخدر
سوالات قابل تامل

آیا داوطلبان پاسخگویی به خطوط تلفن، برای انتقال پیام معتادان گمنام به طور شفاف و دقیق، آموزش دیده اند؟

چگونه می توانیم خدمات تلفنی را به خدماتی جذاب و متعهد تبدیل نماييم؟

استفاده از ابزارهای فناوری چگونه می تواند به تلاش هایی که در جهت قابل اعتماد بودن و منسجم بودن داریم، کمک کند؟

برنامه ریزی و آمادگی برای بدنه های خدماتی مانند دیگر جنبه های خدماتی NA، در خدمات تلفنی نیز بایستی روش از عملکرد پیروی کند. اغلب، بدنه های خدماتی کار خود را با ارزیابی نیازهای آن منطقه جغرافیایی خاص و امکانات جامعه محلی NA آغاز می کند. این کار به شما در تعیین اینکه کدام سرویس دهنده مناسب تر است، کمک می کند. بخش بعدی روی راه هایی برای ارزیابی امکانات بدنه خدماتی و چگونگی آموزش به داوطلبان تمرکز دارد. بعدا به ایده هایی در مورد چگونگی انتخاب سرویس دهنده پرداخته می شود.

منابع مالی و انسانی خدمات تلفنی منسجم و قابل اعتماد به ما در برقراری و حفظ روابط مثبت با عموم مردم کمک می کند. بدنه های خدماتی اغلب با در نظر داشتن این مسئله، با ارزیابی امکانات مالی و انسانی خود شروع به برنامه ریزی برای خطوط تلفنی می کنند.

شناخت امکانات در برنامه ریزی برای خدمات تلفنی مهم است. همهی پروژه ها، همانقدر که به پول نیاز دارند، به ایده، اطلاعات، وجدان، وقت و تمایل اعضا نیز بستگی دارد. اگر ما سرمایه مورد نیاز جهت شروع پروژه ای را داریم، اما وقت و ایدهی مناسب را کم داریم، بهتر است صبر کنیم تا تمام منابع خدماتی را در اختیار داشته باشیم. اگر صبر نکنیم، سرمایهی خدماتی NA را به هدر می دهیم.

اصول اولیه و مبانی خطوط تلفنی NA,جذب یک معتاد,کمک تلفنی NA,داوطلبان NA,تحت تاثیر مواد مخدر
دوازده مفهوم خدماتی معتادان گمنام» مفهوم یازده بدنه خدماتی بایستی برای تعیین آنچه واقعا می تواند انجام دهد، به بودجه خود بنگرد. خدمتگزاران مورد اعتماد بایستی قبل از اینکه اشتراک تلفنی خود را بخرند، توان مالی بلندمدت بدنه خدماتی را ارزیابی کنند. این کار به بدنه خدماتی کمک می کند تا بسته یا برنامه ای را برای خدمات تلفنی خود انتخاب کند که با بودجه آن در دراز مدت همخوانی دارد. ارزیابی منابع انسانی موجود نیز به تعیین اینکه چه نوع سرویس دهنده تلفنی برای جامعه NA شما مناسب است، کمک می کند.

بدنهای خدماتی که از لحاظ مالی تامین است اما فاقد خدمتگزاران مورداعتماد مشتاق کار است، می تواند از پیام گیرهای حرفه ای کمک بگیرد. بدنه های خدماتی متشکل از تعداد زیادی خدمتگزاران مورداعتماد شاید به این نتیجه برسد که استفاده از گزینه خدمات هدایت تماس برای آنها بهتر است.

اصول اولیه و مبانی خطوط تلفنی NA,جذب یک معتاد,کمک تلفنی NA,داوطلبان NA,تحت تاثیر مواد مخدر
در بعضی شرایط، بسیار سخت یا غیر ممکن است که بعضی از خدمات را بتوان صرفا به کمک اعضای داوطلب انجام داد. خدمات خطوط تلفنی یک نمونه از آن است، زیرا ما می خواهیم اطمینان داشته باشیم که معتادانی که خواهان بهبودی هستند فرصت صحبت کردن با اعضای NA را داشته باشند، به همین دلیل بسیاری از جوامع محلی با شرکت هایی قرارداد دارند تا همیشه تلفن ها جواب داده شود و به عضو مناسب و در دسترس متصل گردد.

حضور ما در اینترنت نیز ممکن است به توسعه و مراقبتی نیاز داشته باشد که از عهدهی اعضای محلی ما بر نیاید. ما می توانیم قراردادی ثبت کنیم تا مطمئن باشيم معتادان خواهان بهبودی به ما دسترسی داشته باشند. (اصول راهنما: روح سنت های ما؛ سنت هشتم) ما همچنین میتوانیم در مورد روش هایی برای جذاب ساختن خدمت در بخش خطوط تلفنی فکر کنیم. انعطاف پذیری و خلاقیت می توانند به بدنه خدماتی در گسترش داوطلبان مشتاق خدمت کمک کند. برخی از بسته های خدمات تلفنی خدمت فعالانه یا کارکردن در خانه را برای اعضا ممکن ساخته اند.

ساعات کاری دو یا سه ساعته برای اعضا جذاب تر از شیفت های کاری طولانی تر است. استفاده از وبسایت بدنه خدماتی برای ثبت نام نیز می تواند اعضا را برای خدمت در بخش خدمات تلفنی تشویق کند. کمیته ها می توانند برای جذب داوطلبانی برای بخش خطوط تلفن، در مورد موارد مزبور یا دیگر گزینه ها بحث کنند.

اصول اولیه و مبانی خطوط تلفنی NA,جذب یک معتاد,کمک تلفنی NA,داوطلبان NA,تحت تاثیر مواد مخدر
آموزش و آماده سازی خدمتگزاران مورد اعتماد در زمان فکر کردن در مورد چگونگی آموزش و آماده سازی داوطلبان خدمات تلفنی، بهتر است به کسانی که با خطوط تلفني ما تماس می گیرند، نگاهی بیاندازیم. این افراد شامل معتادان (اعضای بالقوه و اعضای کنونی NA)، افراد غیرمعتاد، اعضای خانواده ها، کسانی که دوستشان دارید و متخصصان می شوند.

اصول اولیه و مبانی خطوط تلفنی NA,جذب یک معتاد,کمک تلفنی NA,داوطلبان NA,تحت تاثیر مواد مخدر

با آموزش و آماده سازی می توانید به فرصت ها و چالش هایی که هر یک از افراد مزبور به وجود می آورند، توجه کنید. فهرست زیر می تواند به هر بدنه خدماتی کمک کند تا نوعی از آموزش را ارائه دهد که داوطلبان خدمات تلفنی را به کمک به معتادان در راستای شرکت در جلسه NA و کسب اطلاعات در مورد NA  ، پاسخگو بودن، اصلی اساسی در خدمات تلفنی است. بدین معنی که خدمتگزاران مورداعتماد طوری آموزش می بینند تا با افراد تماس گیرنده برخوردی منطقی، مناسب و مفید داشته باشند.

آموزش برای خدمات تلفنی شامل تمام کسانی می شود که در بخش راهنمای تلفن های NA مشغولند؛ يعني، خدمتگزاران مورداعتماد، کارکنان خاص (در صورت موجود بودن دفتر بدنه خدماتی و کارکنان سیستم پاسخگویی به تماس ها (اگر از چنین سیستمی استفاده شود). بدنه خدماتی میتواند برای آموزشی مستمر برنامه ریزی کند. . بدنه خدماتی میتواند داوطلبان را ملزم به شرکت در آموزش های عملی اولیه کنند. این آموزش را می توان با فهرستی از انتظارات بدنه خدماتی از داوطلبان خدمات تلفنی همراه کرد. با تنظیم یک برنامه آموزشی مستمر می توان نشریاتی مانند پمفلت «آیا من یک معتاد هستم؟» بوجود آورد، برای پاسخگویی به تماس ها، به طور ساختگی تمرین کرد و تجربه اعضای قدیمی را در اختیار داوطلبان قرار داد.

زمانی که داوطلبان آموزش دیدند، می توان چیزهایی را به آنها ارائه داد؛ چیزهایی نظیر توصیفی کوتاه از NA، فهرست بهروزشده جلسات و شماره تلفن های مرجع جامعه NA (به بخش مرجع رجوع نمایید). اصول اولیه و مبانی خطوط تلفنی NA,جذب یک معتاد,کمک تلفنی NA,داوطلبان NA,تحت تاثیر مواد مخدر

کارکنان بخش سیستم پاسخگویی به احتمال زیاد از جلسه ای که قبلا برنامه ریزی شده است و جزوه ی آموزشی کوتاه و یک صفحه ای که به طور منظم به روزرسانی می شود، بهره می برند برای مشاهده یک نمونه، از وبگاه www.na.org/phonelineresources بازدید نمایید . ممکن است بدنه خدماتی بخواهد ویژگی های خاص یک داوطلب برای خدمات تلفنی را شناسایی کند. ویژگی های رهبری مانند درستی، توانایی گوش دادن به مخاطب و قضاوت درست برای ارائه خدمات تلفنی ضروری هستند (برای دریافت جزئیات بیشتر به مفهوم چهارم در جزوه دوازده مفهوم خدماتی معتادان گمنام مراجعه فرمایید). اصول اولیه و مبانی خطوط تلفنی NA,جذب یک معتاد,کمک تلفنی NA,داوطلبان NA,تحت تاثیر مواد مخدر

دیگر ویژگی های مربوط به خدمات راهنمای تلفن ها شامل درک اهمیت روابط عمومی، توانایی برقراری ارتباط موثر با دیگران، داشتن روابط عمومی بالا و حفظ آرامش تحت شرایط فشار است. این خصلت ها مهم هستند زیرا داوطلبان خدمات تلفنی اغلب باید تحت فشار بالا کار کنند و احتمالا آنها نخستین نقطه تماس مردم با NA هستند. راهنمای داوطلبان که به مسائلی نظیر توصیف اصطلاحات خاص NA يا پرهيز از برخی اصطلاحات اشاره میکند، (مانند ” کار می کند موقعی که آن را کار کنید”، “گروه خانگی”، “گرفتن راهنما”) چگونگی کارکردن به عنوان داوطلب طبق برنامه زمانی خاص و چگونگی ارائه پاسخی قابل اعتماد به درخواست عموم، به خدمتگزران مورد اعتماد در تعهد خود کمک می کند…

می توان به داوطلبان آموزش داد تا از نشریات NA برای ارائه پیام صحیح و مثبتی در خصوص بهبودی استفاده کنند و این مسئله را روشن سازند که برنامه NA جدا از مراکز درمانی یا دیگر برنامه های دوازده قدمی است. . داوطلبان می توانند تماس گیرندگان را به خواندن اطلاعات وب سایت ترغیب کنند تا بدین صورت این افراد نشریات NA در مورد بهبودی را مطالعه کنند. به علاوه، تماس گیرندگانی که جویای اطلاعات جلسات هستند، می توانند نرم افزار همراهی را که محتوی این اطلاعات است، روی موبایل خود نصب کنند.

كميته ها بایستی با توجه به منابع انسانی موجود، مدت زمان پاکی لازم را برای داوطلبان تعيين کنند. یک برنامه آموزشی قوی، اعضا و حتی کسانی را که برای مدتی طولانی پاک نبوده اند،
برای این نوع خدمات آماده می سازد. . باید به داوطلبان خدمات تلفنی آموزش داده شود که آنها هیچ تعهدی در قبال بدنه های خدماتی با به طور کلی، انجمن NA ندارند. اگر یک متخصص یا فردی عادی با راهنمای خدمات تلفنی NA تماس بگیرد، داوطلبان بایستی تا حد ممکن اطلاعاتی در مورد NA در اختیار آنها قرار دهند و اطلاعات لازم در مورد تماس با آن فرد را از او بگیرند و با استفاده از خدمتگزارانی مورد اعتماد و مناسب مانند مسوول کمیته یا مسئول تماس های کمیته خدماتی همچنان به تماس با آن فرد ادامه دهند…

کمیته بایستی به داوطلبان خدمات تلفنی آموزش دهد که چطور از پس تماس های دشوار برآیند؛ تماس هایی نظیر تماس معتادانی که تحت تاثیر مواد مخدر هستند، مزاحم های تلفنی و تماس هایی از طرف کسانی که از بیماری های روانی رنج می برند. یکی از راهکارها این است که مدام مکالمات را به اینکه چطور فرد تماس گیرنده میتواند در جلسه NA حضور یابد، عطف دهید و به تماس های مشکل آفرین قبل از بدترشدن شرایط خاتمه دهید. • كميته بایستی آماده پاسخگویی سریع به تعداد متنوعی از تماس های مردمی باشد که شامل درخواست های ساده برای کسب اطلاعات یا تماس هایی در خصوص شکایاتی از رفتار اعضای NA است…… ادامه مطلب در فایل دانلود زیر :

اصول اولیه و مبانی خطوط تلفنی NA,جذب یک معتاد,کمک تلفنی NA,داوطلبان NA,تحت تاثیر مواد مخدر

منبع : خدمات جهانی معتادان گمنام

 

برای دانلود فایل کامل بصورت PDF روی دانلود کلیک کنید :

 

 

 

 

Visits: 144

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!