اسم با مسما,دارو درمانی در دوران بهبودی,برنامه موثر برای بهبودی

اسم با مسما,دارو درمانی در دوران بهبودی,برنامه موثر برای بهبودی


اسم با مسما

اسم با مسما,دارو درمانی در دوران بهبودی,برنامه موثر برای بهبودی

گروه روابط عمومی خدمات جهانی NA این روزها سرش خیلی شلوغ است. علاوه بر شرکت در نشست های مختلف با دست اندرکاران و همکاری با مناطق مختلف برای برنامه ریزی نشست های مشترک، پشتیبانی کارگروه بازنویسی کتابچه در مواقع بیماری را هم انجام می دهیم.

ما پس از برگزاری کارگاهها و میزگردهایی در کل انجمن، متوجه شدیم که دارو درمانی در دوران بهبودی، به نوعی ، جزو مقوله های پر از تعصب » در NA است، کار گروهی که ذکر گردید، در تلاش برای به روز کردن این کتابچه و افزودن بخشی در مورد مسائل مربوط به اختلالات روانی است.

این کتابچه وارد مبحث درمان های دارویی جایگزین نمی شود، و در عوض تجربیاتی در آن ارائه خواهد شد ، در مورد دردهای مزمنی که با بیماری های دائمی و یا لاعلاج همراه است، هیئت امنای جهانی امیدوار است که تا اول فوریه ۲۰۰۹، پیش نویس این کتابچه برای بررسی و نظردهی منتشر شود. در این مورد خبرهای جدیدی در شماره بعدی راه NA جاب خواهد شد .

طرح دیگری که در دستور کار مجمع فعلی قرار دارد، تهیه مبانی روابط عمومی» است این متن، در واقع چکیده ای است از کتابچه روابط عمومی و مبانی روابط عمومی»، اسم فعلی این طرح است. این طرح هنوز در مراحل اولیه است، اما امیدواریم که در همین دوره مجمع به اتمام برسد.

اسم با مسما,دارو درمانی در دوران بهبودی,برنامه موثر برای بهبودی
اعضای انجمن مدام مکاتباتی با ما می کنند ، در این مورد که آیا هیئت های خدماتی باید کمیته اطلاع رسانی داشته باشند ، یا کمیته روابط عمومی، ما در جواب به این اعضا اطمینان می دهیم که منظور از انتشار کتابچه راهنمای جدید، تغییر نام این کمیته ها نیست، زیرا روابط عمومی بین برقراری و حفظ ارتباط ما با درمان گران، مشاوران تلفنی، دست اندر کاران مؤسسات باز پروری و غیره .

علاوه بر این، ما به عموم مردم اطلاع می دهیم که معتادان گمنام برنامه ای موثر و معتبر برای بهبودی است. بعضی از کمیته های اطلاع رسانی تصمیم گرفته اند به کمیته روابط عمومی ، تغییر نام بدهند ، زیرا چنين اسمی برای وظیفه ای که این کمیته ها بر عهده دارند رساتر است، ولی بعضی کمیته ها هم همان اسم قبلی را نگه داشته اند .

هر دو اینها درست است. بدنه های خدماتی هر یک باید در خود بازنگری کند و بر مبنای هدف و وظیفه ای که بر عهده گرفته اند، آگاهانه تصمیم بگیرند که آیا تغییر نام کار درستی است یا نه خیر ، بسیاری از خدمت گزاران معتمد پرسیده اند که آیا کمیته های فرعی اطلاع رسانی، H&I  و تلفن امداد نواحی باید در یک کميته واحد ادغام شوند یا نه، این هم باز بسته به تصمیم همان بدنه خدماتی است ، که معمولا در روند بازنگری بر مبنای وظیفه، هدف، خدمت گزاران معتمد و امکانات مالی کمیته صورت می گیرد.

ما شنیده ایم که بعضی از انجمن های کوچک تر NA، یک کاسه کردن این کمیته ها را مفیدتر می دانند، ولی نواحی بزرگتر به این نتیجه رسیده باشد ، که مجزا بودن کمیته های فرعی H&I ، اطلاع رسانی و تلفن امداد، موجب خدمت رسانی بهتری می شود.

مطلوب این است که ساختار هر کمیته ای بر مبنای وظیفه امکانات (خدمت گزاران معتمد و منابع مالی و میزان گسترده گی  NA در آن جامعه شکل بگیرد.

فصل سوم کتابچه راهنمای روابط عمومی، به تدارکات کار آمد خدماتی اختصاص دارد و در ضمایم این کتابچه مأخذي ذکر شده که در کار برنامه ریزی و بازنگری مفید خواهد بود . آگاهی از نظر های شما مايه خرسندی ماست. شما می توانید نظرهایتان را مستقیما برای ما به ایمیل  PR@NA.ORG بفرستید .

اسم با مسما,دارو درمانی در دوران بهبودی,برنامه موثر برای بهبودی

منبع : مجله راه NA

 

 

Visits: 50

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!