از نابودی تا بهبودی

از نابودی تا بهبودی,درگیر اعتیاد فعال,جوانب اعتیاد,دوستان دوران نابودی,فقر خود کم بینی معتاد

مدت چهار سال درگیر اعتیاد فعال و مصرف مواد مخدر بودم ، طی این چهار سال به اندازه یک معتادی که بیست سال مواد مصرف کرده است ، شدت اعتیادم بالا رفته بود !

در این مدت آنقدر تخریب ها و جوانب اعتیادم زیاد بود که هیچ کس از دست من در امان نبود ؛ خانواده ام به ذلت کشیده شد ، همسرم از من جدا شد و سرپرستی دو فرزندم را به علت اعتیادم از من گرفتند !

وضعیت مالی ام بد نبود ، اما پول برای من فقط جهت تهیه و مصرف مواد مخدر در اهمیت بود ، در کنار من چند نفر مصرف کننده ی دیگر هم بودند و همیشه خرج مصرفشان را من تامین می کردم !

دوستان دوران نابودی من فقط برای اینکه از طریق من بتوانند مصرف کنند ، دور من بودند و هیچ گاه روی رفاقت شان حساب باز نمی کردم ، اما برای اینکه تنها نمانم همیشه حمایت مالی من از آنها پا برجا بود .

نحوه آشنایی من با معتادان گمنام بصورت کاملا اتفاقی رخ داد ، من هنوز به عجز کامل مصرف مواد مخدر نرسیده بودم ، خیلی از دوستان بهبودی هنگام مشارکت هایشان می گویند : ما تمام زندگی مان را از دست دادیم و با ورشکسته گی کامل به برنامه آمدیم !

اما من وضعیت مالی ام مناسب بود ؛ اما فقر محبت و فقر خود کم بینی مرا همیشه آزار می داد ! از نابودی تا بهبودی,درگیر اعتیاد فعال,جوانب اعتیاد,دوستان دوران نابودی,فقر خود کم بینی معتاد 

ماجرای آشنایی من با معتادان گمنام از طریق دستگیری من هنگام تهیه مواد مخدر اتفاق افتاد ! یک روز برای تهیه مواد مخدر به بیرون رفته بودم که پلیس محلی مرا دستگیر کرد ، اما چون مواد مخدر همراه من نبود ، مرا آزاد کردند ؛ طی دستگیری و آزادی ام و برخورد نا مناسب پلیس با من بعنوان یک معتاد مصرف کننده ، از خودم بیزار شدم ، به خودم گفتم : آیا ارزش انسانی من این است؟

آنروز غرور من زیر سوال رفت ! وقتی در حال بازگشت به خانه بودم ، بسیار نامید و سر افکنده شده بودم ، بخواست خداوند توجه ام به نوشته ای پشت یک اتوبوس شهری جلب شد !

نوشته شده بود : آیا با مواد مخدر مشکل دارید؟ در صورت تمایل به قطع مصرف ؛ معتادان گمنام می تواند به شما کمک کند و یک شماره تلفن زیر آن بود !

بی اختیار شماره تلفن را با گوشی موبایلم گرفتم و وقتی شخص آن طرف خط جواب داد در خدمت هستم ! بفرمائید ! شروع به گریه کردن کردم و ماجرای دسنگیری ام توسط پلیس و شگستن غرورم را برای او تعریف کردم ، او کاملا به صحبت های من گوش کرد و در آخر یک جمله به من گفت : دوست همدرد من ! گذشته ها گذسته است ؛ ما در معتادان گمنام فقط برای امروز زندگی می کنیم و برای ما یک روز پاک یک روز موفق است و گفت اگر تمایل دارم پاک شوم باید به جلسات معتادان گمنام بروم !

سپس شماره ی تلفن تماس با آدرس جلسات ایالت مان را برایم ارسال کرد ، نقطه بهبودی من از همان تماس آغاز شد ، پس از تماس دوم و گرفتن آدرس جلسات ، خودم را برای اولین بار به یک جلسه رساندم ، با ترس پله های جلسه را بالا رفتم و وارد جلسه شدم و الباقی ماجرا !

از نابودی تا بهبودی برای من طی مدت چند سال به طول انجامید ، چهار سال در مسیر نابودی بودم و سه سال در مسیر بهبودی ، امروز در مقطع پاکی سه سال و چهارده روز هستم ، برای من مدت سه سال پاکی ام به اندازه کل زندگی سی و چهار ساله ام ارزشمند است ، طی این سه سال در معتادان گمنام ، دوستانی پیدا کرده ام که از خانواده ام به من نزدیکتر شده اند ، از آنها آداب درست زندگی کردن و ایجاد روابط خوب با دیگران را یاد گرفته ام ، امروز پاداش درست زندگی کردن و راه جدید زندگی را دریافت کرده ام ، همسر دوباره برگشته است و در کنار دو فرزندم ؛ زندگی خوبی را سپری می کنیم .

سپاسگزار معتادان گمنام هستم که ، شیوه ی درست زندگی کردن را به من آموخت ؛ سپاسگزار خداوند هستم که معتادان گمنام را در پیش روی من قرار داد .

از نابودی تا بهبودی,درگیر اعتیاد فعال,جوانب اعتیاد,دوستان دوران نابودی,فقر خود کم بینی معتاد

نویسنده : (Jayden) از آمریکا

درگیر اعتیاد فعاز نابودی تا بهبودی,درگیر اعتیاد فعال,جوانب اعتیاد,دوستان دوران نابودی,فقر خود کم بینی معتاد

منبع : مجله الکترونیک NATODAY

 

 

 

Visits: 6

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!