از زاویه بهتر

از زاویه بهتر,غیر از اعتیاد,پیامد مستقیم اعتیادمان,دوران مصرف مواد,نیروی برترمان

اكثر ما از بيماريهاى ديگرى به غير از اعتياد رنج مى بريم. بعضى از آنها ممكن است پيامد مستقيم اعتيادمان باشند، يا حاصل اتفاقى كه در دوران مصرف برای‌مان افتاده است. بعضى ديگر ممكن است ربطى به بيمارى اعتيادمان نداشته باشند، اما مطمئناً بر بهبودى ما تأثير مى گذارند. بعضى اوقات به نظر مى‌رسد اين بيماريها زندگى ما را تحت سلطه خود در آورده اند.

چیزی که نیازمندش هستیم

آموختن اينكه ابزارى كه در NA به دست آورده ايم را چگونه براى غلبه بر چالشهاى ديگر استفاده كنيم، جزئى از زيستن تحت شرايط زندگى است. زمانى كه عذاب مى كشيم، يا شاهد عذاب كشيدن شخص ديگرى هستيم، سريع به دنبال منطقى جلوه دادن آن هستيم و سعى ميكنيم توضيحى براى آن بيابيم. اين انگيزه خوبى است اما ممكن است به انحراف كشيده شود: ما در پى توضيح هستيم اما ممكن است در نهايت به سرزنش و قضاوت بپردازيم. دقيقأ در لحظاتى كه به آسايش و مواظبت بيشترى نياز داريم، به عصبانيت از خودمان، نيروى برترمان يا كسى ديگر رو مى آوريم. چيزى كه بيشتر از همه نيازمندش هستيم را پس مى زنيم. توهم ما در مورد اينكه چه چيزى عادلانه است و چه چيزى عادلانه نيست، ما را در حالت رنجش و تأسف به حال خود نگه مى دارد.

درس گرفتن

ما بايد ديدگاه خود را كمى تغيير دهيم و در اتفاقات به دنبال درس گرفتن باشيم تا توضيح دادن. ممكن است فقط لازم باشد تا سؤالاتى كه داريم را كنار بگذاريم و فقط روز خود را سپرى كنيم.

(کتاب پاک زیستن)

از زاویه بهتر,غیر از اعتیاد,پیامد مستقیم اعتیادمان,دوران مصرف مواد,نیروی برترمان

وب‌ سایت رسمی انجمن معتادان گمنام : https://na-iran.org

نرم‌ افزار آدرس جلسات : Meeting.na-iran.org

تالار گفتگوی معتادان گمنام ایران : https://forum.na-iran.org

آموزش ثبت‌ نام در  تالار گفتگو : https://na-iran.org/?p=354704

دفترچه  تلفن خدماتی نواحی : Phone.na-iran.org

اپلیکیشن آدرس جلسات : https://na-iran.org/?p=354277

Visits: 30

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!