ارتباطات موثر در خدمات

ارتباطات موثر در خدمات,خدمت و تجربه معتاد,تجربه ی ارزشمند معتاد,معتاد محکوم به فنا

انجام مسئولیت های خدماتی برای خدمتگزاران معتادان گمنام جهت پیشبرد هدف اصلی آیا به تنهایی و بدون داشتن روابط خدماتی امکان پذیر است؟

چند سال پیش وقتی در هیئت خدماتی، کاندید مسئولیت یک کمیته شدم، اطلاعات و تجربه ی زیادی نداشتم، پس از رأی گیری با اعتماد نمایندگان گروهها انتخاب شدم، احساس عجیبی داشتم؛ در پوست خود نمی گنجیدم و شب پر هیجانی را تا صبح سپری کردم.

اولین کاری که انجام دادم به مسئول قبلی این کمیته زنگ زدم و خواهش کردم تا تجربیات خود را از من دریغ نکند.

برایم تشکیل یک کمیته ی خدماتی و ارتباط با اعضای آن رویایی به نظر می رسید! کارها را با دوستان دیگر و با هماهنگی پیگیری می کردیم؛ ولی یک واقعیت برایم جلوه ی بیشتری داشت و آن این بود که چگونه بتوانم بدون ارتباطات موثر، خدماتی موثر ارائه دهم؟ واقعیت این است که امکان ندارد، این دو با هم کاربرد دارد، مهربانی را در دستور کار خود قرار دادم و رابطه های زیادی با خدمتگزاران و اعضا برقرار کردم.

واقعا باورم نمی شد که این همه مورد توجه و لطف دوستان قرار گرفته ام، تاثیرات آن ، خدمت و تجربه های ارزشمند آن ، بعد از چند سال، امروزه در زندگی من کاملا وجود دارد.

بعد از آن هم در هر موقعیت خدماتی که قرار گرفتم، با ارتباطات موثر، خدمات موثر را به اجرا درآوردم و اثرات آن را مشاهده کردم، این تجربه ی ارزشمند و بی نظیر در زندگی ام بود و ما موفق به انجام کار گروهی شده بودیم، کارهایی که تأثیرات آن بعد از سالها، هنوز هم خود را نشان می دهد.

اما اینکه چرا ساختار خدماتی ما به انسجام و مؤثر بودن ارتباطاتمان بستگی دارد، مسئله ای است که باید دلایل آن را از ابتدای بهبودی خود پیگیری کنیم.

همانطور که اکثر ما اقرار به این موضوع کردیم که در تنهایی هیچگاه نتوانستیم بهبودی خود را دنبال کنیم و یا اینکه در تنهایی محکوم به فنا هستیم، به همان صورت ساختار خدماتی ما نیز بدون ارتباطات موثر، هیچ گاه نمی تواند در جهت توسعه ی هدف اصلی کوشا بوده و پیام بهبودی را منتقل نماید.

ارتباطات موثر در خدمات,خدمت و تجربه معتاد,تجربه ی ارزشمند معتاد,معتاد محکوم به فنا
بهبودی شخصی در NA به وحدت ما بستگی دارد و اتحاد ما نیز به روابط مستمر و مؤثر در انجمن مربوط می شود، در مفاهیم قبلی به این موضوع اشاره شد که گروه ها به واسطه ي تامين منابع مورد نياز ساختار خدماتي، راهنمايي هاي لازم را به ساختار خدماتي رسانده و مسئوليت و اختيار نهایي را كه با ايشان مي باشد ، اعمال مي نمايند. در اینجا اعزام نماینده به ساختار خدماتی گویای ایجاد یک ارتباط است؛ ارتباطی که سهم مهمی در اعمال مسئوليت و اختيار گروه ها دارد.

ارتباطات موثر در خدمات,خدمت و تجربه معتاد,تجربه ی ارزشمند معتاد,معتاد محکوم به فنا

برگرفته از مجله پیام بهبودی

 

Visits: 54

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!