اتحاد و بهبودی

اتحاد و بهبودی,تنگناهای اعتیاد,دیوار اعتیاد,شاخه های بیماری اعتیاد

زمان می گذشت و روزها و ماه ها و سالهای عمرم ، به سرعت برق و باد سپری می شد ، مدت 16 سال در حال مصرف مواد مخدر و در تنگناهای اعتیاد فعال خود ، دست و پا می زدم .

هیچ گاه تصورش را نمی کردم که از ، دیواری که اعتیاد اطراف من کشیده بود ،نجات پیدا کنم و بتوانم دیوار اعتیاد را ویران کرده و از انزوای مطلق خارج شوم .

سرانجام بعد از گذشت شانزده سال اعتیاد فعال ؛ و به لطف نیروی برترم (خداوند مهربان) ،با معتادان گمنام آشنا شدم ، طریقه آشنایی من با NA ، توسط یکی از همسایگانم بود ، او نیز مانند من درگیر اعتیاد بود و گاهی با هم مصرف می کردیم .

حدود ده ماه بود که او را از نزدیک ندیده بودم ، یک روز برای خرید از خانه خارج شدم و در راه برگشت او را دیدم ، چقدر چهره اش تغییر کرده بود !

با من احوال پرسی کرد ، طرز صحبت اش ، طرز لباس پوشیدنش و از همه مهمتر چهره اش که چقدر شاداب شده بود ، ناخودآگاه ، در ذهنم ، گفتم ، شاید قطع مصرف کرده است؟

از او پرسیدم ، دیگر پیش من نمیآیی ، با هم نشستی داشته باشیم؟

بله حدسم درست بود ، او گفت قطع مصرف کرده است !

پرسیدم چگونه؟ مگر می شود قطع مصرف کرد؟

گفت : با کمک معتادان گمنام ، بله .

با شنیدن نام معتادان گمنام ، کمی سکوت کردم ، پرسیدم : معتادان گمنام چیست؟ ، چطور می توانم آنرا تهیه کنم؟

او لبخندی زد و حدود یک ساعت راجب به معتادان گمنام ، جلسات NA ، دوستان بهبودی ، راهنما و سایر موارد مربوط به NA برای من صحبت کرد .

از همان دیدار قرار گذاشتیم تا عصر همان روز با او به جلسه بروم ، وارد جلسه شدم و توانستم به لطف نیروی برترم ، پاک شوم و زندگی جدیدم را آغاز کنم .

اکنون که این تجربه مرا می خوانید 29 سال از آن روزها می گذرد و من در آستانه ورود به  30 سال پاکی هستم . اتحاد و بهبودی,تنگناهای اعتیاد,دیوار اعتیاد,شاخه های بیماری اعتیاد

طی این مدت ، تجربه های زیادی در NA کسب کرده ام ، اتحاد و بهبودی مکمل یکدیگر هستند ، از دید من ، اگر اتحاد بین اعضای معتادان گمنام وجود نداشت ، هیچ وقت نمی توانستیم پاک باقی بمانیم ، یا بتوانیم پاکی توام با بهبودی را تجربه کنیم .

من به تنهایی هیچ گاه نمی توانستم از اعتیاد فعال رهایی پیدا کنم ، با شما بودن و در کنار شما بودن و اتحاد بین ما ، مرا تا این مقطع از بهبودی هدایت کرد .

استفاده از ابزارهای معتادان گمنام برای تحقق بخشیدن به اهداف NA بسیار عالی است ، اما در نظر داشته باشید ، همیشه باید اتحادمان را حفظ کنیم و در اولویت قرار بدهیم .

طی این مدت که در معتادان گمنام ، حضور داشته ام ، خیلی از مواقع دیده ام  که  اعضای مسئولیت پذیر و خدمتگزاران مورد اعتماد NA ، از ابزارهای NA ، مانند سنت ها ، برای حفظ اتحاد و پیش برد هدف اصلی مان سنت پنجم ، استفاده می کند ، ولی برخی از مواقع هم ، تعدادی اندکی از اعضا ، از این ابزار برای رقابت با سایر اعضا در خدمات و مسیر بهبودی استفاده می کنند .اتحاد و بهبودی,تنگناهای اعتیاد,دیوار اعتیاد,شاخه های بیماری اعتیاد

بطور مثال خدمتگزاران مورد اعتماد گروه را در جلسات اداری به چالش می کشند ، و یا خودشان را خیلی با دانش تر از اعضای دیگر می دانند ، دانش برنامه معتادان گمنام ، با عملکرد ما به ثبات می رسد .

اگر دانش کافی از برنامه داشته باشیم اما عملکرد نداشته باشیم ، از مسیر بهبودی خارج می شویم . غرور ، تعصب های بی اساس از شاخه های بیماری اعتیاد است و همیشه باید مد نظر داشته باشیم ، هیچ یک از اعضای معتادان گمنام ، نسبت به دیگری برتری ندارد و همه ما با هم یکسان هستیم (اتحاد و بهبودی) .

در مسیر بهبودی هر یک از ما چه عضوی که خدمتگزار است ، چه عضوی که خدمتگزار نیست ، همگی ، یک جایگاه در NA داریم و هدفمان کمک به یکدیگر است .

حفظ روحیه اتحاد در معتادان گمنام به همگی ما برای ادامه سفر بهبودی و در کنار یکدیگر ماندن کمک می کند ، رشد امروز NA نشانه اتحاد ما است ، عملکرد ما در برنامه ، نشانه بهبودی ما می باشد.

نویسنده : (Archer)

اتحاد و بهبودی,تنگناهای اعتیاد,دیوار اعتیاد,شاخه های بیماری اعتیاد

منبع : مجله الکترونیک NA TODAY

 

Visits: 60

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!