آیا می دانید,من فکر می کنم,کی هستم؟,حق بهبودی,ترس از لغزش

آیا می دانید,من فکر می کنم,کی هستم؟,حق بهبودی,ترس از لغزش


آیا می دانید من فکر می کنم کی هستم؟

آیا می دانید,من فکر می کنم,کی هستم؟,حق بهبودی,ترس از لغزش

من همیشه در مورد حقوق خودم مطمئن هستم ، حق بهبودی ام ، حق من نسبت به این صندلی ، حق من نسبت به خوشبختي . من همیشه یک فهرست بلند بالا از چیزهایی که طلبکارم و به دلیل مزيت همین بودن لايق آنها هستم ، با خود دارم  ، ولی به ندرت مي توانيم تعهداتم را تشخیص دهم .

امروز می دانم که مسئول هستم ، تا بر اساس اصول زندگی کنم ، درک می کنم که باید زندگی دقیق و متفکرانه ای داشته باشم ، نه اینکه به هر موقعیت یا احساسی ، واکنشی کور کورانه نشان دهم. باید متوجه باشم که اعمال من برای دیگران و خودم عواقبی دارد. دیگر نمی توانم نسبت به این فکر که من مسئول تصمیم های خودم هستم بي نقاوت باشم .

من دیگر قربانی نگونبخت بیماری ام نیستم ، بلکه عامل فعالی هستم برای تغییر…

از طریق کار کرد قدم ها ، متوجه شده ام ، آنچه که انجام می دهم را به عنوان کسی که هستم تعریف می کند . بالاخره درک کردم که من می توانم ترس را احساس کرده ،  ولی بر اساس شهامت عمل کنم . می توانم بی تفاوتی را احساس کنم ،  ولی در عمل ، تعهد و پشتکار را تمرین کنم . می توانیم میل و اشتیاق را احساس کنم ، ولی براساس انضباط شخصی و خویشتن داری عمل کنم .

امروز، نه احساسات من بلکه اصول من ، اعمالم را تعیین می کنند . برای من این اصول در دوازده قدم ، معتادان گمنام ، نهفته اند . دریافته ام که این اصول فراتر از کلمات و نقطه نظرات هستند . آنها باید مظهر اعمال زندگی من باشند ، تا تاثیری واقعی و ماندگار داشته باشند .

این بدان معنی نیست که من هنوز درگیر کشمکش ها نيستم ، البته که هستم. هنوز هم می توانیم مرد کوچک خودخواهی باشم بر اثر شکایت ، اعتراض ،خشمگین و بی گذشت نسبت به دنیایی که خود را وقف خوشحالی کردن من نمی کند. این یک درد خود بر انگیخته است و مسئوليت من این است که تغییر کنم.

امروز متوجه شده ام که دیگر قربانی نگونبخت بیماری خود نیستم ، بلکه عامل فعالی هستم برای تغییير در بهبودی شخصی ام . آیا می دانید,من فکر می کنم,کی هستم؟,حق بهبودی,ترس از لغزش

درک کرده ام که زمان در دستان من است ، تا با انتخاب هایی که می کنم ، زندگی ام را شکل دهم . دیگر مجبور نیستم گذشته ام ، یا دیگران را به خاطر شکست هایم مقصر ببینم ، يا نقش یک قربانی را بازی کنم . امروز می دانم که ، می توانم تغییر کنم .

امروزه من این راه زندگی را انتخاب می کنم و این کار را آزادانه انجام مي دهم ، نه به دلیل ترس از لغزش ، بلکه به این دلیل که به من اجازه می دهد ، نوعی از زندگی را تجربه کنم که ارزش زندگی کردن را دارد ، زندگی ای که برای خودم و دیگران با معنا و ارزش دارد .

آیا می دانید,من فکر می کنم,کی هستم؟,حق بهبودی,ترس از لغزش

منبع : مجله راه NA

 

Visits: 61

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!